Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش افشای ناگفته هایی از قربانیان روابط پنهانی

افشای ناگفته هایی از قربانیان روابط پنهانی

بیداری شبانه برای چت های خصوصی آبرویمان را نشانه رفته است.

به گزارش  "همدان نیوز"، با اینکه بیشتر از یک دهه نیست که از عمر شبکه های اجتماعی می گذرد اما این شبکه ها جای خود را در ذهن مخاطبان خود باز کرده و به عنوان یک عضو موثر در زندگی خصوصی و خانوادگی افراد ایفای نقش می کند؛ اما از کنار این مسئله نمی توان به آسانی گذشت چراکه کاربران زیادی زندگی خود را با استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی از دست داده اند و آسیب های روحی زیادی را به خود و خانواده‌شان وارد کرده اند.

قربانیانی که زندگی مشترکشان به خطر افتاده است!

سحر یکی از قربانیان استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار فضای مجازی گفت: وقتی برای اولین بار وارد وایبر شدم، چندین نفر پیام هایی از قبیل "من شما رو میشناسم اگه میشه شماره منو اد کنید"، "سلام میشه باهم در ارتباط باشیم" برای من فرستاده شد و وقتی من آنها را اد کردم، یک سری دوستان قدیمی ام بودند و یک سری هم دوستان جدید پیدا کردم تا اینکه من با پسری ارتباط مجازی را شروع کردم و ارتباطمان به نحوی بود که تا نیمه های شب به هم پیام می دادیم و بیشتر ساعاتم را با او می گذراندم و در هر جایی دنبال فرصت بودم تا آنلاین شوم و ارتباطم با او را برقرار کنم.

کاربرانی که خود را بیش از حد گرفتار شبکه های اجتماعی کرده اند علاقه شدیدی به برقراری ارتباط با افراد مختلف دارند به گونه ای که حتی مشاهده شده متاسفانه افراد متاهل نیز در این دام افتاده اند.

معتادانی که موادشان شبکه های اجتماعی است!

غلامعلی افروز استاد دانشگاه در رابطه با استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی می گوید: برخی افراد تا حدی به شبکه های اجتماعی اعتیاد دارند که تا ساعات 3 – 4 صبح باهم پیام رد و بدل می کنند، با هرکس بدون شناخت کافی ارتباط برقرار می کنند، پیام هایی را که باید برای همسران خود بفرستند به غریبه ها می فرستند و خود را فردی اجتماعی می دانند این در حالی است که مطمئنا تبعات استفاده سوء از شبکه های اجتماعی را در زندگی روزمره خود می بینند و هر چه در این شبکه ها، اجتماعی تر شوند در اجتماع واقعی گوشه گیر تر می شوند و هر روز احساس خستگی بیشتری نسبت به زندگی خود پیدا می کنند.

یک نفر در دنیای حقیقی، چند بدل در دنیای مجازی!

میترا یکی دیگر از قربانیان استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی است در گفت و گو با خبرنگار فضای مجازی گفت: مدتی بعد از ازدواج با همسرم، تماس های ناشناسی با من گرفته می شد و الفاظ رکیکی را به من می گفتند. بعد از پیگیری متوجه شدم فردی که قبلا خواستگارم بود، با اسم من و عکس هایی که روی پروفایل شخصی ام داشتم، یک پروفایل ساخته و عکس های من را داخل پروفایل گذاشته و یک سری پیشنهادهای بی شرمانه به مردم داده که باعث شده بود افرادی که پیشنهادهای او را می خواندند با من تماس بگیرند و حرف های رکیکی به من بزنند.

بعد از اینکه همسرم متوجه شد، فکر می کرد من واقعا خودم این کار را قبل از ازدواج با او انجام داده ام اما نمی دانست که من فقط به خاطر اینکه با افراد زیادی در شبکه های اجتماعی ارتباط داشتم یک سری عکس به شخصی فرستاده بودم و منظورم از فرستادن عکس به طرف مقابل اصلا این کارها نبوده است.

میترا وقتی زیان استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی را درک کرد که دیر شده بود، او در ادامه گفت: بعد از اینکه فهمیدم از اطلاعات شخصی من سوء استفاده شده است، از طریق پلیس فتا شکایت کردم و مجرم دستگیر شد و در نهایت اعتراف کرد اما وقتی پروفایلی با اسم من ساخته شده بود و تمام عکس های خصوصی ام را منتشر کرده بود کار از کار گذشته و دیگر آبروی من رفته بود.

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!

کمتر از دو دهه پیش تصاویر خانوادگیمان در آلبومی و در گوشه ای از گنجه خانه ها قرار داشت، قفلی بر در گنجه بود که جز آشنایان کسی آنها را نمی دید. حالا نه گنجه ای در کار است، نه آلبومی و نه آشنایی می آید که با او خاطرات را مرور کنیم. شبکه های اجتماعی و دوستان مجازی مان شده اند رفیق گرمابه و گلستانمان و از جزئیات زندگی ما باخبر اند.

با توجه به اینکه تعداد افرادی که در فضای مجازی از اطلاعات شخصی مردم سوء استفاده می کنند زیاد است، پیشنهاد می شود عکس های کاملا خصوصی را که افراد سودجو می توانند از آنها سوء استفاده کنند را در شبکه های اجتماعی منتشر و یا برای کسی ارسال نکنید چرا که همین کار می تواند آبروی شما را نشانه رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن