Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش نگاهی به شهرهای عجیب ایران

نگاهی به شهرهای عجیب ایران

بنا بر برخی شنیده ها، دیده ها و گزارش ها در رسانه های محلی شهرهای عجیبی در کشور وجود دارد. به برخی از این شهرها به واسطه اتفاق خاص در آنها نگاهی خواهیم انداخت.

به گزارش "همدان نیوز"، روزنامه باختر چاپ کرمانشاه در شماره 1987 بیست و نهم بهمن ماه سال 93 مطلبی را با عنوان پاوه شهری بی چراغ قرمز! منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است: تا به حال در مورد شهرهای متفاوت زیاد شنیدیم اما شاید برای شما هم شنیدن رفتارهای عجیب شهروندان که باعث شده شهرشان معروف بشود، عجیب باشد، رفتارهایی مثل نداشتن گورستان، نبودن کوچه در شهر، نداشتن گدا و خیلی چیزهای دیگر که قطعاً برای هر خواننده ای جذاب است.

پاوه شهری بی چراغ قرمز

شاید براتون جالب باشه که بدانید توی شهر پاوه تا به حال هیچ راننده ای پشت چراغ قرمز نمونده، نه این که اینجا ترافیک نباشه نه ! چراغ قرمزی وجود نداره! که دلیل اصلیش نبود زمین مسطح در تقاطع خیابان های این شهره که اونم به ویژگی خاص جغرافیایی این منطقه و شیب زیاد دامنه کوه های اون بر می گرده.

یکی از نکات مثبتی که نداشتن چراغ قرمز در شهرستان پاوه داشته، رعایت کردن حق تقدم در رانندگیه که باعث شده آمار تصادف در این شهر خیلی پایین باشه.

لار تنها شهر بدون کوچه در خاورمیانه

همه چیز از یه زلزله وحشتناک شروع شد، زلزله ای که باعث ویران شدن شهر لار شد، بعد از اون زلزله هولناک، شهر لار جدید به کمک افراد نیکوکار طبق یک نقشه عجیب و شگفت انگیز بنا شد که براساس اصول ایمنی و ضد زلزله ساخته شده به این صورت که کلیه خیابان ها همدیگر رو قطع می کنن.

این نقشه، شهر رو مملو از تقاطع کرد اما حتی یک کوچه هم در اون وجود نداره، خیابان های عریض و ساختمان های کم ارتفاع و محکم، به مردم این شهر در هنگام وقوع زلزله، شانس بیشتری برای ادامه زندگی می بخشه.

ورامین شهر بدون دخانیات

شاید عجیب باشه اما توی این شهر خبری از سیگار نیست!

یعنی نه کسی رو توی این شهر می شه سیگار به دست دید و نه می شه توی فروشگاهی سیگار پیدا کرد، طوری که درهمایش روز جهانی مبارزه با دخانیات با حضور وزیر بهداشت و درمان، شهرستان ورامین به عنوان شهر بدون دخانیات کشور معرفی شد.

چالدران شهر بدون کولر

شاید باورش سخت باشه که حتی توی تابستون داغ، شهری وجود داره که مردمش از کولر استفاده نمی کنن، حتی اثری از کولر در خونه های این شهر دیده نمی شه.

از اونجا که این شهر در بین رشته کوه های زاگرس قرار داره و همینطور وجود پارک جنگلی و باغ های اطراف این شهر باعث شده که آب و هواش اونقدر مطلوب و دلپذیر باشه که نیازی به وسایل سرمایشی نیست.

تبریز شهر بی گدا

تکدی گری و گدایی معضلی اجتماعیه که روز به روز توی شهرهای بزرگ بیشتر می شه.

شاید براتون جالب باشه که بدونین با وجود این همه گدا در شهرهای بزرگ، شهری وجود داره که در اون هیچ اثری از گدا نیست.

خوبه که بدونین در گذشته در تبریز هم به دلیل مهاجر پذیری و افزایش جمعیت مثل سایر شهرهای بزرگ تکدی گری رواج پیدا کرده بود اما چند سالی می شه که با کمک موسسات مختلف خیریه، دیگه اثری از متکدیان در شهر دیده نمی شه.

جلفا شهری بدون گورستان

شهر جلفا یکی از شهرهای مرزی استان آذربایجان شرقی و تنها شهر بدون گورستان در ایرانه.

شاید براتون این سووال پیش بیاد که مردم این شهر، میت هاشون رو کجا دفن می کنن! از اونجا که تمام جمعیت این شهرستان رو افراد غیربومی تشکیل می دن و همینطور رسم دفن کردن اموات در زادگاه اصلی شان باعث شده که اهالی جلفا میت هاشون رو به روستا و شهرهای اطراف که زادگاهشان محسوب می شه، منتقل و اونجا دفن کنن.

به همین دلیل تلاش برای ایجاد قبرستان در این شهر بی نتیجه بوده.

ایوان شهر مردمی که به غسالخانه نمی روند!

رسم عجیب مردم این شهر باعث شده که مردم ایوان مرده هاشون رو در خانه غسل بدن و بعد از به جا آوردن مراسم سوگواری در خانه، میت رو دفن می کنن.

علی همافر ربیس شورای اسلامی شهر ایوان میگه این شهر غسالخانه ای قدیمی داره که بارها بازسازی شده اما افراد کهنسال و بزرگان خانواده در ایوان معتقدند که فاصله 15 کیلومتری تا قبرستان ممکنه باعث بروز هزاران اتفاق باشه، به همین دلیل بهتره که میت در خانه غسل داده بشه.

طبق رسم مردم این شهر، حتماً باید میت بعد از غسل دادن برای اقامه عزای محلی به خانه برگردانده شه، به همین دلیل ترجیح می دن امواتشان رو در حیاط خانه غسل بدن.

کیش تنها شهر بی موتورسیکلت

وجود موتورسوارها همیشه معضل بزرگی برای رانندگان بوده، حالا تصور کنین شهری پیدا بشه که در اون هیچ موتوری وجود نداشته باشه.

طبق گفته های محمدحسین حمیدی رییس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش، در این جزیره تردد موتورسیکلت ممنوعه و از سال 1383به بعد هیچ موتورسیکلتی در این جزیره پلاک گذاری نشده و فقط همون تعداد موتوری که در اینجا وجود داشتن پلاک شدن که به خاطر اضافه شدن جمعیت کیش و افزایش ترافیک و بروز مشکلات این تعداد موتورسیکلت در حمل و نقل شهری، پلیس تصمیم گرفت که تمامی موتورسیکلت ها از سطح جزیره جمع آوری بشن.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن