Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری دستگیری ۱۲۰ حفار غیرمجاز در همدان

دستگیری ۱۲۰ حفار غیرمجاز در همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری ١٢٠ نفر در رابطه با جرائم حوزه میراث فرهنگی از قبیل حفاری غیرمجاز، کشف فلزیاب و اشیاء تاریخی دستگیر شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ اسفند سال ٩٨ استان همدان با دستگیری ١٢٠ نفر در رابطه با جرائم حوزه میراث فرهنگی از قبیل حفاری غیرمجاز، کشف فلزیاب و اشیای تاریخی حائز رتبه برتر کشوری شده است.
وی بیان کرد: شهرستان‌ همدان (٣٠ نفر)، اسدآباد (٢١نفر) و نهاوند(١٨نفر) به ترتیب بیشترین دستگیری‌ها را داشته‌اند.
وی یادآور شد: در این مدت یک‌هزار و ۵۰۷ قلم اشیای تاریخی و ١۶ دستگاه فلزیاب نیز کشف شده است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان بیان کرد: در طول این مدت ۱۹ هزار و ۱۶۵ مورد بازدید و سرکشی آثار تاریخی، ١۶٣ مورد پیگیری گزارش مردمی، ١٢۴ مورد اخطاریه به متخلفین در بافت بازار و ۵٩ مورد پیشگیری از تخریب آثار توسط عوامل یگان انجام شده است.
وی اضافه کرد: اهتمام ویژه این یگان، تعامل و هم‌افزایی با نیروی انتظامی و یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی است به نحوی که در این مدت ۵١ گشت تلفیقی و عملیات مشترک تعقیب و دستگیری مجرمین و ١١٠ جلسه تعامل و همکاری با پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و یگان‌های حفاظت همکار انجام داده و ١۶٣ مورد گزارش مردمی نیز پیگیری شده است. 
حاجی عزیزی در پایان ضمن قدردانی از پرسنل نیروی انتظامی که تعامل و هماهنگی بسیار مطلوبی در راستای صیانت از مواریث فرهنگی با یگان حفاظت داشته‌اند، از همه مردم استان همدان درخواست کرد هرگونه اخباری در رابطه با جرایم میراث فرهنگی را به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ٠٨١٣٢۵٢٨٠٣٠ در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن