Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پزشکان همدانی 7300 ویزیت رایگان برای زائران اربعین انجام دادند

پزشکان همدانی 7300 ویزیت رایگان برای زائران اربعین انجام دادند

جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان گفت: با کمک بسیج جامعه پزشکی استان، یک درمانگاه شبانه‌روزی سیار در نزدیکی فرودگاه همدان برپا شده که خدمات درمانی رایگان به زوار اربعین ارائه می‌دهد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد رضا شکوهی با بیان اینکه در درمانگاه سیار، خدماتی از قبیل ویزیت بیماران، معاینه و دارو درمانی رایگان به زائران حسینی ارائه می‌شود، اظهار داشت: در طول یک هفته بیش از 7 هزار و 300 مورد ویزیت رایگان برای بیماران انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این مرکز سیار، دو پزشک، پرستار و کارشناسان بهداشتی حضور دارند، تصریح کرد: روزانه تعداد زیادی زائر که دچار خستگی راه، سردرد، یا مشکلات دیگر بودند به این درمانگاه مراجعه می‌کردند.

جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان افزود: بیماران پس از ویزیت می‌توانستند داروی مورد نیاز خود را نیز به صورت رایگان از داروخانه سیار این محل تهیه کنند.

شکوهی از راه‌اندازی یک اکیپ بیماریابی و درمان در مسیر بازگشت زائران در موکب روستای آبرومند خبر داد و گفت: این اکیپ به همت حراست دانشگاه برپا شده و در آن خدمات پزشکی، دارو و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات ما برای زائزان تا روز دوم مهر ماه ادامه دارد، اظهار داشت: بیمارستان بعثت به عنوان مرکز ارجاع بیماران تروما و حوادث و بیمارستان سینا برای بستری بیماران احتمالی مبتلا به بیماری‌های اسهال و واگیردار، در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.

جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان با تاکید بر اینکه وضعیت بیمارستان‌ها عادی است و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی وجود نداشته است، عنوان کرد: امسال بیماری خاصی که به حالت اپیدمی و همه‌گیری باشد، نداشتیم.

شکوهی از ایجاد یک پایگاه سلامت در شهرستان بهار خبر داد و تصریح کرد: همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا بهترین خدمات را به زائران ارائه کنیم و شاهد کمترین مشکلات باشیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس پیش‌بیمارستانی در مسیرهای مواصلاتی استان مستقر بودند، گفت: در این مدت نه تنها یک پایگاه‌ هم تعطیل نشد، بلکه یک پایگاه هم در میدان مریانج اضافه کردیم.

جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان از ارسال 6 آمبولانس مجهز به مناطق مرزی خبر داد و اظهار داشت: این آمبولانس‌ها جزو آمبولانس‌های پشتیبان ما بوده است.

شکوهی با تاکید بر اینکه آب مصرفی و آب آشامیدنی موکب‌ها به صورت مستمر توسط کارشناسان بهداشتی مورد کنترل قرار می‌گرفت، عنوان کرد: وضعیت رعایت بهداشت در موکب‌ها رضایت‌بخش بود و مشکل خاصی وجود نداشت./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن