Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی محدودیت و کمبود «سرم» در بخش خصوصی همدان/در بیمارستان‌ها مشکلی از نظر تأمین سرم نداریم

محدودیت و کمبود «سرم» در بخش خصوصی همدان/در بیمارستان‌ها مشکلی از نظر تأمین سرم نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از موجودی «سرم» در بخش دولتی خبر داد و گفت: با محدودیت و کمبود سرم در بخش خصوصی مواجه هستیم.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا توقیری پیرامون وضعیت موجودی سرم در استان همدان، اظهار کرد: در بیمارستان‌ها مشکلی از نظر کمبود سرم نداریم اما به صورت کلی با کمبود سرم به صورت کشوری مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: بیماران بستری و سرپایی در بیمارستان‌ها از نظر کمبود سرم مشکلی ندارند و در صورت تجویز پزشک، سرم دریافت می‌کنند اما با محدودیت و کمبود در بخش خصوصی مواجه هستیم. سرم در داروخانه‌های خصوصی هم توزیع می شود اما نیاز مردم را برطرف نمی‌کند.

توقیری با بیان اینکه پنج شرکت تولید سرم قول دادند تا یک ماه آینده این مشکل حل شود، مطرح کرد: تلاش‌هایی انجام شده و توانستیم یک پک خارج از سهمیه‌ سرم از سازمان غذا و دارو بگیریم تا بخشی از کمبودها را جبران کنیم.

وی در رابطه با علت کمبود سرم، توضیح داد: یکی از دلایل کمبود سرم، مصرف بی‌رویه آن است و با وجود اینکه کرونا کمرنگ تر شده، نسبت به سال گذشته افزایش مصرف داریم و مصرف ما فراتر از حد معمول و بی رویه است. برخی پزشکان بدون اندیکاسیون خاصی سرم تجویز می‌کنند و به همین علت شاهد مصرف بی‌رویه آن در کشور مانند آنتی بیوتیک‌ها هستیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن