Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش مراجعان سرپایی به بیمارستان‌های همدان

افزایش مراجعان سرپایی به بیمارستان‌های همدان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: افزایش مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها صرف نظر از مثبت یا منفی بودن نتیجه آزمایش، نشانگر شکل گیری موج جدید کرونا در این استان است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد طاهری بیان کرد: میزان متوفیان ناشی از ویروس کرونا در استان همدان نیز یکسان نیست هر چند، چند روز پیش این عدد به صفر رسید اما هم اینک بین سه تا چهار فوتی در روز متغیر است.
وی اضافه کرد: بسیاری از استان های جنوبی کشور در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند و در صورت وخیم شدن وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در استان های مجاور به ویژه قم احتمال قرمز شدن وضعیت استان همدان دور از انتظار نیست.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: روند توجه به شیوه نامه های بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک برای ایمن ماندن از ویروس کرونا در این استان رو به کاهش است.
دکتر طاهری ادامه داد: شمار زیادی از مردم شهر همدان در بازار و خیابان های شهر به ویژه پیاده راه بوعلی بدون رعایت فاصله فیزیکی ۲ متر تردد و اجتماع می کنند گویی ویروس به طور کامل مهار شده یا از بین رفته است.
وی بیان کرد: برخی نیز از ماسک استفاده نکرده یا به طور صحیح ماسک نمی زنند یعنی ماسک را تنها بر روی دهان یا روی چانه قرار می دهند در حالیکه شیوه صحیح آن قرار گرفتن ماسک بر روی دهان و بینی است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: زمانبر و طولانی شدن اپیدمی ویروس کرونا سبب خستگی مردم از ماندن در خانه و رعایت شیوه نامه های بهداشتی شده و به این علت شاهد کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه هستیم.
دکتر طاهری افزود: با توجه به شکل گیری اعتماد به نفس کاذب و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی به طور حتم با تداوم این وضعیت نمی توان ویروس کرونا را مهار کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون کرونای هندی در همدان گزارش نشده است افزود: طبق تصمیم های صورت گرفته از این پس ویروس ها به اسم کشور نامگذاری نمی شوند بلکه از حروف یونانی آلفا، بتا و غیره براساس ترتیب ظهور و بروز ویروس، برای نامگذاری استفاده می شود.
وی اظهار داشت: ویروس ها بر اساس مناطق اقلیمی هر منطقه دچار تغییرات ژنتیک شده و بیماری خفیف یا شدید در آن منطقه ایجاد می کند و در صورت ورود مسافران و افراد غیربومی به محل شیوع یک ویروس، بلافاصله این افراد را درگیر و بیمار کرده و آثار منفی آن به مراتب بیشتر است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن