Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی عشایر همدان واکسن کرونا زدند

عشایر همدان واکسن کرونا زدند

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان همدان اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت عشایری ساکن در سامانه های عرفی این استان علیه ویروس کرونا برابر با ضوابط انجام شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سید جلال بطحایی بیان کرد: عشایر بالای ۷۰ سال ساکن در اتراق گاههای موقت و سامانه‌های عرفی همانند سایر اقشار با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشت و مراکز تجمعی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این تیم های بهداشتی پس از ورود عشایر به استان، با حضور در سامانه های عرفی یکسری خدمات بهداشتی را با هدف بررسی و بیمار یابی به آنها ارائه می دهند. 
رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان همدان اظهار داشت: تیم‌های سلامت متشکل از پزشک، ماما، مراقب سلامت، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط و بهورز به محل های اتراق عشایر مراجعه کرده و خدمات بهداشتی لازم را ارائه کردند.
بطحائی بیان کرد: تیم های سیار ماهانه با مراجعه به اتراق گاه عشایر نسبت به واکسیناسیون دوره ای کودکان، زنان باردار و بررسی وضعیت جسمی دیگر گروه های سنی اقدام می کنند.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات تیم های سیار حاضر در این محل ها ارائه آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه، غربالگری و انجام تست سریع تشخیص کرونا و بیماریابی، توزیع اقلام بهداشتی است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن