Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تزریق واکسن برای سالمندان و بیماران زمینه‌ای ضروری است/ نترسید

تزریق واکسن برای سالمندان و بیماران زمینه‌ای ضروری است/ نترسید

رییس مرکز بهداشت شهرستان ملایر گفت:تزریق واکسن برای سالمندان و بیماران زمینه ای ضروری است و نباید از تزریق واکسن ترسی داشته باشند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر نیکو امجدی گفت: تزریق واکسن کرونا از ابتلا به این بیماری تا حد زیادی پیشگیری می کند و میزان شدت بیماری و آمار مرگ و میر و شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان و ICU را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه حداقل بین ۲ تا ۴ هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، مصونیت نسبی در افراد ایجاد می شود، افزود: این بدان معنی نیست که فرد هرگز به کرونا مبتلا نمی شود، بلکه ممکن است مبتلا شده اما علائم ضعیفی مثل یک سرماخودرگی ساده داشته باشد.

امجدی با اشاره به اینکه اگر فردی دوز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده باشد و با فکر اینکه دیگر کرونا نمی گیرد شیوهنامه های بهداشتی را رعایت نکند و دارای علائم ضعیف باشد، این فرد یک ناقل محسوب می شود و می تواند خانواده و اطرافیان خود را مبتلا سازد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان ملایر بر رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و رعایت بهداشت فردی از سوی همه آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان ملایر در ۵ پایگاه در شهر ملایر طبق دستور دولت و وزارت بهداشت و درمان از ماه ها قبل واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده و این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز طرح تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ دوز به مشمولان طرح و افراد بالای ۷۰ سال، بیماران خاص، بیماران دیالیزی، کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی، کارکنان داروخانه، مطب ها و مراکز نگهداری از سالمندان، پاکبانان شهرداری، جانبازان تزریق شده است، یادآورشد: از امروز تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال آغاز شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان ملایر بیان کرد: مرکز ولیعصر، درمانگاه باباطاهر، درمانگاه سابق بیمارستان فخریه، باشگاه کارگران و مرکز خودرویی خاتم الانبیاء واقع در جاده سلامت مراکز تزریق واکسن کرونا در شهر ملایر به شمار می روند.

امجدی با بیان اینکه امکانات و شرایط تزریق واکسن در روستاها نیز فراهم شده، گفت: با اعلام فراخوان در روزهای خاص بهورزان و دهیاران روستاها به افراد دارای شرایط برای تزریق فراخوان داده وکارکنان ما در آن روز تزریق را انجام می دهند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن