Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شیب کرونا در همدان ملایم شد

شیب کرونا در همدان ملایم شد

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از ملایم شدن شیب صعودی مراجعه مبتلایان کووید ۱۹ به بیمارستانهای همدان نسبت به هفته گذشته خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، دكتر ابراهيم جليلي اظهار كرد: در حال حاضر تقريباً 1400 بيمار مبتلا به كوويد 19 در بيمارستان هاي استان بستري هستند و روزانه به صورت ميانگين 500 نفر به بيمارستان ها مراجعه مي كنند.
معاون درمان دانشگاه تصريح كرد: در هفته هاي گذشته مراجعه بيماران به بيمارستان ها با يك شيب شديد صعودي بود اما در حال حاضر ملايم تر شده و انتظار داريم در هفته آينده اين روند كاهشي باشد.
وي در رابطه با وضعيت استان از نظر تجهيزات درماني، توضيح داد: مشكل خاصي از نظر دارو نداريم و تنها مشكل ما كمبود تخت هاي I.C.U است اما شرايط به صورتي نيست كه اگر بيماري نياز به بستري داشته باشد، اين كار را انجام ندهيم.
دکتر جليلي با بيان اينكه يك بيمارستان صحرايي در همدان برپا شده است، افزود: اين بيمارستان سيار براي درمان سرپايي بيماراني كه وضعيت آنها پايدار است و مي‌توانند در خانه بمانند اما نياز به مراجعه روزانه به بيمارستان براي تزريق دارو دارند، تشكيل شده است.
معاون درمان دانشگاه ادامه داد: بيماراني كه علائم تنفسي دارند نيز در ابتدا به اين بيمارستان صحرايي ارجاع داده مي شوند و به نوعي اورژانس بيماران تنفسي است.
وي در رابطه با كاهش سن بيماران بستري كوويد 19 خاطرنشان كرد: در اوايل اين پاندمي، افرادي كه در سنين بالا بودند بدحال مي شدند و نياز به بستري داشتند اما در اين پيك متأسفانه جوانان نيز درگيري شديد با اين بيماري دارند و معمولاً همه اعضاي خانواده با هم مبتلا مي‌شوند.
دکتر جليلي در پايان بيان كرد: در اين شرايط مردم بايد از حضور در تجمعات خودداري و فاصله اجتماعي را رعايت كنند همچنين در صورت داشتن علائم بيماري اول به مراكز 16 ساعته بهداشت مراجعه كنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن