Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیش از چهار هزار تن مواد غذایی فاسد در همدان معدوم شد

بیش از چهار هزار تن مواد غذایی فاسد در همدان معدوم شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: چهار هزار و ۱۰۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دور نخست اجرای طرح سلامت نوروزری از ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال گذشته کشف و معدوم شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی بیان کرد: بیشترین میزان مواد غذایی فاسد کشف شده مربوط به گروه  کنسرو، کمپوت و نوشابه با یک تن و ۷۱۰ کیلوگرم و سپس گروه شیرینی، نان و آجیل با یک تن و ۷۰۸ کیلوگرم است.
وی اضافه کرد: همچنین ۳۵۷ کیلوگرم مواد پروتیئنی و گوشتی فاسد، ۲۸۹ کیلوگرم لبنیات فاسد، ۴۶ کیلوگرم طعم دهنده ها و رنگ های فاسد از ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال گذشته در این استان کشف و ضبط و معدوم شده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: سامانه ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات شهروندان در حوزه سلامت و تخلفات بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است.
رفعتی با بیان اینکه امروز یک رستوران پلمب شد، بیان کرد: در دور نخست طرح سلامت نوروزی به ۸۸ مورد شکایت مردمی رسیدگی شده که بیشترین میزان شکایت دریافتی با ۷۹ مورد مربوط به شهرستان همدان است.
وی گفت: روزانه به طور میانگین ۵۳ تیم بازرسی بهداشت محیط در سطح شهرستان و مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۰ تیم نظارتی شامل تیم های نظارت و پایش معاونت بهداشتی مناطق را زیر پوشش قرار می دهند.
وی با بیان اینکه به طور میانگین ۷۴ نیرو در تیم های نظارتی و بازرسی حضور دارند افزود: حجم کاری صورت گرفته از ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۸ نفر ساعت بوده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن