Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی موج چهارم کرونا را میهمان شب عید نکنیم

موج چهارم کرونا را میهمان شب عید نکنیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان با تاكيد بر اينكه فروشگاه ها و مراكز خريد بايد تجمع مردم را مديريت كرده و از شلوغي واحدها جلوگيري كنند، اظهار داشت: كسبه بايد از راهكارهاي نوآورانه براي كنترل جمعيت و نوبت دهي به مشتريان استفاده كنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منوچهر کرمی با هشدار نسبت به خطر انتشار و گسترش كرونا ويروس به ويژه ويروس جهش يافته انگليسي در استان تصريح كرد: هرگونه تجمع مي تواند زمينه بروز موج چهارم كرونا را در آستانه شب عيد ايجاد كند.

معاون بهداشتي دانشگاه با بيان اينكه اگر پيك چهارم كرونا در استان ايجاد شود بدون شك شرايط سختي براي شب عيد مردم پيش مي آيد گفت: بازاريان براي پيشگيري از هرگونه تعطيلي و پلمب مراكز عرضه و فروشگاه ها نسبت به مديريت تجمعات اقدام كنند.

دکتر كرمي خواستار اصلاح سياسيت هاي توزيع اقلام ضروري در همه دستگاه ها شد و تأكيد كرد: توزيع هرگونه بن اقلام ضروري و موارد مشابه بايد به گونه اي باشد كه سبب شلوغي و ازدحام جمعيت نشود.

وي از شناسايي اولين مورد مشكوك كروناي انگليسي در همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به انتشار و گردش ويروس كروناي انگليسي در اكثر نقاط كشور رعايت پروتكل هاي بهداشتي به صورت جدي و به عنوان مسئوليت اجتماعي بايد مورد توجه قرار گيرد.

معاون بهداشتي دانشگاه با بيان اينكه يك نمونه از بيماران مشكوك به كرونا به تهران ارسال شده است گفت: تداوم استفاده از ماسك، حفظ فاصله اجتماعي، اجتناب از حضور در تجمعات و پرهيز از برگزاري مهماني ها و هر گونه مراسم عزا و عروسي و اجتناب از مسافرت در شرايط كنوني ضروري است.

وی مسافرت را مهم ترين عامل انتشار گسترده كروناي انگليسي دانست و افزود: براي جلوگيري از گردش كروناي انگليسي مهمان نپذيريد و مهماني نرويد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن