Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت

اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان اجراي طرح نسخ الكترونيك را از سوي بيمه سلامت مهم دانست و گفت: در ادامه تشكيل پرونده الكترونيك سلامت كه جزو قانون برنامه ششم توسعه است، نسخه نويسي الكترونيك حائز اهميت خواهد بود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ابراهیم جلیلی با بيان اينكه تشكيل پرونده الكترونيك بيمه سلامت برعهده وزارت بهداشت است و شامل پزشك خانواده نيز مي شود گفت: يكي از الزامات به دست آوردن اطلاعات پزشكي بيماران اجراي طرح نسخه‌نويسي الكترونيك است.
معاون درمان دانشگاه با تاكيد به اينكه با اجراي طرح نسخ الكترونيك دفترچه هاي بيمه جمع مي شود و بيمار با يك كد مي تواند به مراكز درماني از جمله مطب ها و كلينيك ها و نيز داروخانه ها در سراسر كشور مراجعه و خدمات دريافت كند خاطرنشان كرد: اين طرح نياز به زيرساخت هايي دارد كه در حال حاضر از سوي بيمه سلامت و تامين اجتماعي نرم افزاري براي آن تعبيه شده است.
دکتر جليلي با بيان اينكه پزشكاني كه نسخه الكترونيك مي‌نويسند و يا داروخانه‌هايي كه نسخه پيچي الكترونيك دارند از سوي بيمه سلامت پرداخت مطالباتشان به‌روزتر انجام مي‌شود كه اين مزيتي است گفت: در آينده نزديك همه پزشكان ملزم به نسخه‌نويسي الكترونيكي هستند.
وي با اشاره به اينكه ما در دانشگاه علوم پزشكي به طور جدي پيگير اجراي طرح نسخ الكترونيك هستيم و در اين زمينه جلسات آموزشي برگزار شده تا به تدريج كار به خوبي پيش رود يادآور شد: برخي از همكاران كار را شروع كرده اند اما ايرادهايي هم نرم افزارها دارند و هم پزشكان بايد با كار آشنا شوند كه آموزش هايي در دستور كار است.
معاون درمان دانشگاه تصريح كرد: از طرفي داروخانه ها هم بايد به اين سيستم وصل شوند تا نسخه پيچي را هم همزمان با نسخه نويسي پزشكان انجام دهند.
وي با تاكيد به اينكه طرح نسخ الكترونيك مزاياي زيادي در حفظ منابع و كاهش هزينه ها خواهد داشت گفت: در صرف جويي وقت بيمار و نيز داروهايي كه به سرعت در دسترس او قرار مي گيرد نيز موثر است.
دکتر جليلي با اشاره به اينكه در كنار نسخ الكترونيك ويزيت الكترونيك هم راه‌اندازي مي‌شود، عنوان كرد: برخي بيماران مي توانند به پزشك مراجعه كنند و پزشك براي آنها دارو بنويسد و با گسترش اين روند براي ويزيت بعدي ديگر نيازي به مراجعه به مطب نباشد يعني بيمار مي‌تواند مثلا آزمايش خود را براي پزشك ارسال كند و پزشك نيز الكترونيكي ويزيت كند و نسخه بپيچد تا بيمار بتواند داروهاي خود را از داروخانه بگيرد و استفاده كند.
وي با اشاره به اينكه برخي بيماران مانند بيماران خاص كه داروهاي مشخصي را مصرف مي‌كنند مي توانند بدون حضور در مطب ها و كلينيك ها به صورت الكترونيك خدمات را دريافت كنند، تصريح كرد: اين مسئله به موضوع فاصله‌گذاري اجتماعي و جلوگيري از انتشار ويروس كرونا هم كمك خواهد كرد.
معاون درمان دانشگاه در خصوص رايگان شدن بيمه سلامت براي كساني كه توانايي مالي ندارند كه اين مي تواند در كاهش مشكلات روحي بيماران موثر باشد و درمان را سرعت بخشد و بيماري زودتر كنترل شود گفت: به كساني كه فاقد هرگونه بيمه هستند بايد زودتر اطلاع داده شود تا از مزاياي آن بهره مند شوند.
وي با اشاره به اينكه برخي بيماران اطلاعي ندارند و وقتي بعد از بستري مرخص مي شوند به آنها اطلاع داده مي شود كه تحت پوشش بيمه نبودند و اين در پرداخت هزينه‌هاي آنها مشكل ايجاد مي‌كند افزود: بايد اطلاع رساني لازم از سوي همكاران بيمارستان و بيمه داده شود تا آن‌ها زودتر زير پوشش بيمه سلامت قرار گيرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن