Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پلمپ ۴۷ مرکز درمانی متخلف در همدان

پلمپ ۴۷ مرکز درمانی متخلف در همدان

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک هزار تذکر(لسانی و کتبی) از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون به واحدهای درمانی فعال این استان در بخش مامایی، پزشک عمومی و متخصص، مراکز ام.ام.تی، دندان پزشکی و فیزیوتراپی برای رفع نواقص بهداشتی داده شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد کریمی اظهار داشت: فعالیت واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی پس از همه گیری ویروس در راستای رصد و بررسی نحوه کار مراکز پذیرنده بیماران کرونایی در مراکز درمانی و مطب پزشکان استان برای رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی بیشتر و گسترده تر شده است.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط حدود ۱۰ تیم سه نفره نظارتی برای بررسی مراکز مختلف درمانی و بیمارستان های استان تشکیل شده که فعالیت این تیم های بازرسی متناسب با شرایط استان در خصوص شیوع ویروس کرونا و تعداد مبتلایان برای بررسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، تغییر می کند. 
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سه هزار و ۱۱۱ مورد بازدید از مطب ها، بیمارستان، موسسات درمانی و مراکز متادون تراپی استان در همین ارتباط از اسفند ۹۸ تا پایان دی ماه امسال انجام و ۴۷ مرکز متخلف نیز پلمب شده است.
کریمی ادامه داد: به عنوان مثال برای دندانپزشکی یک فهرست کامل بر اساس شیوه نامه تدوینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده که بی توجهی مراکز درمانی مرتبط به اجرای این دستورالعمل ها منجر به تعطیلی و توقف فعالیت های مرکز متخلف می شود. 
وی اضافه کرد: همچنین چک لیست دیگری با عنوان ۷۲ ساعته تهیه شده و تخلفات بهداشتی مرتبط در  مطب پزشکان عمومی، متخصص، مرکز متادون تراپی، رادیولوژی و آزمایشگاه از جمله بهداشت و حفاظت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت پذیرش بیمار بررسی و ۷۲ ساعت برای رفع نواقص به پزشک یا مسوول فنی آن مرکز فرصت داده می شود.
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: بدیهی است عدم رفع نواقص در 72 ساعت تعیین شده، منجر به تعطیلی و پلمب مرکز درمانی و بهداشتی موردنظر خواهد شد.
به گفته کریمی، ۴۷ مرکز درمانی و بهداشتی در استان همدان به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی به اخطارها از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون پلمب شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن