Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 22 درصد از مردم در اماکن عمومی ماسک نمی‌زنند

22 درصد از مردم در اماکن عمومی ماسک نمی‌زنند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۲۲ درصد مراجعه کنندگان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس استفاده نکردند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی افزود: بررسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته موید این است که تنها ۷۸ درصد خدمات گیرندگان نسبت به زدن ماسک هنگام حضور در اماکن عمومی اقدام کردند.
وی اضافه کرد: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به پایانه های مسافربری برون شهری با ۵۷ درصد سپس جایگاه سوخت با ۶۸ درصد، دفاتر پیشخوان ۷۰ درصد، نانوایی ها با ۷۲ درصد و اماکن متبرکه و مساجد با ۷۷ درصد است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی را ۸۵ درصد عنوان و بیان کرد: رعایت بهداشت فردی در برخی از اماکن مطلوب نیست کمترین میزان رعایت این مولفه در یک هفته گذشته متعلق به صنایع تولیدی ۲۵ درصد، پایانه های مسافربری ۵۷ درصد و جایگاه سوخت ۷۸ درصد است.
رفعتی ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان به بیش از ۸۵ درصد می رسد و در برخی اماکن نظیر مراکز شماره گذاری و معاینه فنی، زندان، مهدکودک، بخش کشاورزی و دامپروری این رقم  ۱۰۰درصد است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: میانگین رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان در یک هفته گذشته افزایشی نداشته و همچنان نیز ۷۸ درصد است.
رفعتی اضافه کرد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی به ترتیب متعلق به پایانه های مسافربری با ۵۷ درصد، دفاتر پیشخوان و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۶۷ درصد و آرامستان ۷۰، پلیس +۱۰ حدود ۷۱ درصد و نانوایی و مطب ها ۷۵ درصد است.
وی بیان کرد: در یک هفته گذشته ۲۶۴ واحد به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین آنها مربوط به کارگاه و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو با ۹۵ واحد، ۷۰ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۳۵ نانوایی، ۱۴ رستوران، ۱۱ صنایع تولیدی، ۹ دفتر پیشخوان و هشت فروشگاه زنجیره ای است.
وی افزود: همچنین در این مدت زمان با دستور مقام قضایی ۲۰ واحد از جمله ۹ سوپرمارکت و خواروبارفروشی، هشت نانوایی و سه رستوران در استان همدان پلمب شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن