Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در کلینیک امید همدان

اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در کلینیک امید همدان

مديركلينيك اميد همدان با اشاره به آغاز اجراي طرح نسخه نويسي الكترونيك در اين مجموعه گفت: بيمه سلامت در روز هاي كرونايي بيماران با توانايي مالي كم را رايگان بيمه مي كند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سامان طالبي مديركلينيك اميد همدان اظهار کرد: نسخ الكترونيك از بروز نسخه خواني اشتباه كه گاهي اوقات در داروخانه ها پيش مي آيد جلوگيري مي كند و گاهي در نسخه هاي دست نويس داروخانه نمي تواند دستورات را درست بخواند و نهايت بيمار هم متضرر مي شود .
وی ادامه داد: در ابتداي كار با موضوع زمان مواجه بوديم و وقت زيادي براي نسخ الكترونيك صرف مي شد چون آشنايي كمتري به آن داشتيم اما بعد از مدتي متوجه شديم زمان كمتري هم نسبت به نسخه كاغذي مي برد.
مديركلينيك اميد همدان بيان كرد: نكته حائز اهميت در طرح نسخ الكترونيك اين است كه عملكرد ما مشخص است يعني من به عنوان پزشك نسخه را كامل مي بينم و مي توانم عملكردم را طي يك ماه مشاهده كنم و اطلاع كافي از اينكه چه زماني نسخه نوشته ام و شامل چه داروهايي بوده به دست مي آورم حتي به اشتباه خودم پي خواهم برد.
طالبي با بيان اينكه هر طرحي كه آغاز مي شود معايب و مزايايي دارد و تصور من اين است كه مزاياي نسخ الكترونيك خيلي بيشتر از معايب آن است افزود: در حال حاضر نيز خوشبختانه مشكل عمده اي وجود ندارد اما بايد زيرساخت فراهم شود كه در كلينيك اميد ما آن را فراهم كرديم.
وی يادآور شد: اين سيستم بايد در سطح آزمايشگاه ها، داروخانه ها، بيمارستانها و مراكز پاراكلينيك سطح شهر هم باشد تا وقتي نسخه الكترونيك در كلينيك نوشته مي شود بيمار در آن مراكز هم بتواند با ارائه كد، خدمات دريافت كند و باعث نارضايتي نشود.
مديركلينيك اميد همدان بيان كرد: در مدت زماني كه طرح نسخ الكترونيك آغاز شده با اين قبيل مسائل مواجه بوديم و گاهي بيمار مراجعاتي به چنين مراكزي داشته كه به سيستم الكترونيك وصل نبودند و او مجبور شده بار ديگر به كلينيك مراجعه كند تا نسخه كاغذي بنويسيم كه اميدواريم مشكلات به مرور حل شود چرا كه اين طرح منشاء خيري براي استان خواهد بود.
طالبي افزود: در پيشبرد اين طرح در كلينيك اميد 30 دستگاه رايانه خريداري شد و تقريبا در حال حاضر تمام اتاق پزشكان به سيستم رايانه و شبكه اينترنت وصل است و به راحتي هر كدام از پزشكان بخواهند مي توانند از آن بهره مند شوند.
وی تصريح كرد بيمه سلامت در روزهاي شيوع كرونا بيماراني را كه توانايي مالي ندارند رايگان بيمه مي كند تا آن ها سريع به مراكز درماني مراجعه و درمان صورت گيرد كه اين مي تواند تاثير مثبت روحي و رواني در جامعه نيز داشته باشد .
مديركلينيك اميد همدان با بيان اينكه استحقاق سنجي و بيمه رايگان نيازمندان كمكي به سلامت جامعه است افزود: در حال حاضر كساني هم هستند كه توانايي مالي دارند و از اين بيمه برخوردار هستند كه مي توان به مرور با استحقاق سنجي كساني كه واقعا نيازمند هستند از اين امكانات برخوردار شوند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن