Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آزادی ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در همدان

آزادی ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سالجاری تا پایان آذر در این استان آزاد شدند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، یداله روحانی منش بیان کرد: ۱۳۰ زندانی دارای محکومیت مالی، ۳۵ زندانی مهریه، ۶ زندانی ناتوان در پرداخت مهریه و چهار زندانی دیه ناشی از حوادث در ۹ ماهه سالجاری به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با بیان اینکه ۱۶۷ تن از زندانیان آزاد شده در ۹ ماهه سالجاری مرد و هشت تن از آنها زن هستند اضافه کرد: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده بیش از ۴۷۴ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال بوده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: با تلاش ستاد دیه و رایزنی های صوت گرفته ۱۳۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.
روحانی منش گفت: بیش از ۲۰ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال از این بدهی توسط زندانیان پرداخت و چهار میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال از آن نیز توسط صندوق تامین خسارت های بدنی تامین شد.
وی افزود: با توجه به پایین بودن درآمد زندانی و خانواده آنها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی به صورت یک‌جا، افزون بر ۲۳۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال از این بدهی قسط بندی با همان «اعسار به تقسیط» شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه ۴۴ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال و وام پرداختی توسط چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات ۳۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال بوده است.
روحانی منش ادامه داد: تعدادی از زندانیان در مناسبت های مذهبی از جمله میلاد پیامبر(ص) با کمک ستاد دیه و خیران نیک اندیش آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی گفت: شماری از خیران همدان با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از تجمع، مبلغ پیش بینی شده برای نذری یا هزینه ترحیم و سالگرد را به آزادی زندانی اختصاص دادند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن