Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی چرا کیفیت نان در همدان کاهش یافت؟

چرا کیفیت نان در همدان کاهش یافت؟

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با اشاره به گلایه برخی نانواها از کیفیت آرد گفت: آرد موجود در استان از گندم امسال تولید شده است و همین تازگی موجب اُفت کیفیت آرد و نان می‌شود که برای جبران آن از روش اختلاط با گندم خارجی استفاده می‌کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مسعود بکائی اظهار داشت: آرد تولید شده در کارخانه‌های استان از گندم برداشت شده امسال است و به دلیل تازگی شاخص‌های لازم را برای پخت نان ندارد. 
وی اضافه کرد: هر چه فاصله برداشت تا آسیاب گندم بیشتر باشد مولفه های بهبود کیفیت آرد افزایش می یابد و موجب پخت نان با کیفیت‌تری می‌شود که همه فعالان صنف آرد و نان به این موضوع واقف هستند. 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: برای افزایش کیفیت آرد در استان چند صباحی است که ۲۰ درصد گندم خارجی (وارداتی) با گندم داخلی مخلوط می شود و به کارخانه‌های آرد تحویل می‌دهیم تا آرد غنی‌تری تولید شود.  
بکائی با اشاره به اینکه گندم تولید شده در شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند کیفیت بهتری دارد افزود: بقیه مناطق استان محصول ضعیفی دارند که به تبع آرد با کیفیت پایینتری از آن‌ها به دست می‌آید.  
وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح اختلاط آرد خارجی با داخلی بهترین گزینه برای کیفیت بخشی به آرد مصرفی استان است و هر پیشنهاد کارشناسی و علمی دیگری را برای بهبود اوضاع می‌پذیریم.  
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه ماهانه ۱۳ هزار تن گندم یارانه‌ای و چهار هزار تن با نرخ آزاد بین هشت کارخانه آرد استان توزیع می‌شود گفت: این واحدها بر اساس درجه‌بندی و ارزیابی مستمر صورت گرفته توسط کمیته مربوطه، سهمیه خود را دریافت می‌کنند. 
بکائی خاطرنشان کرد: علاوه بر ما کارشناسان اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی عضو کمیته ارزیابی هستند و بر تولید کارخانه‌های آرد نظارت دارند.  
وی یادآوری کرد: ماهانه ۱۰ هزار و ۶۵۰ تن از آرد تولیدی استان به صورت یارانه‌ای و سه هزار و ۴۰۰ تن نیمه یارانه‌ای بین یک هزار ۸۵۰ نانوایی استان برای پخت نان مورد نیاز مردم توزیع می‌شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن