Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی عروسی و عزا را لغو کنید

عروسی و عزا را لغو کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: با برگزارکنندگان برنامه‌ها به صورت مخفیانه در باغ‌ها برخورد خواهیم کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۹۰ نفر از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند بر لزوم لغو مراسم عروسی، عزا و دورهمی‌ها در کنترل بیماری تأکید کرد و گفت: خوشبختانه به شکل رسمی برگزاری چنین مراسمی را شاهد نیستیم اما متاسفانه هنوز به صورت مخفیانه مواردی به ویژه در باغ‌ها گزارش می‌شود که با آنها برخورد خواهد شد.
وی با تاکید با اینکه تیم‌های نظارت و بازرسی فعال هستند گفت: علاوه بر بازرسان بهداشتی، بازرسان و ناظران ویژه از ستاد استانی و در شهرستانها توسط فرمانداری‌ها و با همکاری سپاه و نماینده دادستانی تشکیل شده و به صورت گشت ویژه تمام ابعاد با قدرت کنترل می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه همچنان از مردم خواهشمندیم معدود موارد تجمع را حذف کنند خاطرنشان کرد: هرجا تجمع را داشته باشیم تداوم بیماری را داریم؛ بیماری کرونا خاص گروهی نیست و حتی کودکان نیز می‌توانند به طور شدید به این بیماری مبتلا شوند و هم به دیگران منتقل کنند.
وی عنوان کرد: متاسفانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کودکان را در آغوش می‌گیرند که این کار در شرایط فعلی بسیار اشتباه است و می‌تواند در انتشار بیماری خطرآفرین باشد.
دکتر کرمی اضافه کرد: بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد که برخی از نوجوانان و جوانان کمتر از ماسک استفاده می‌کنند که باید به این مسئله توجه ‌کنند که حتی اگر خود مبتلا به حالت بیماری خفیف و بدون علامت شوند می‌توانند دو هفته کامل بیماری را به دیگران منتقل کنند و خود سبب ابتلا و بیماری شدید و حتی مرگ در خانواده‌های خود شوند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه طی روزهای اخیر استفاده از ماسک افزایش یافته است و این می‌توان در کنترل بیماری موثر باشد گفت: آنچه حائز اهمیت بوده آن است که ماسک باید درست استفاده شود، زدن ماسک‌هایی که روی دهان را می‌گیرد و بینی باز است اصلا مناسب نیست.
معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: گذاشتن ماسک زیر چانه و دست زدن مکرر به ماسک صحیح نیست و باید روش درست استفاده از این وسیله حفاظتی مورد توجه باشد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن