Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان پرستار کم دارد

همدان پرستار کم دارد

رئیس نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از پرستاران همدانی به کرونا مبتلا شدند، گفت: نسبت پرستار به تخت در استان همدان به حالت استاندارد نرسیده و همدان با کمبود پرستار مواجه است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی زرینی در تشریح وضعیت پرستاران و مدافعان سلامت در ایام شیوع بیشتر کرونا ویروس در جامعه، اظهار کرد:۲۵۰ نفر از همکاران گروه پرستاری استان همدان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز به این بیماری مبتلا شدند که وضعیت جسمانی اکثر این افراد خوب بوده و به محل کار خود برگشتند و همچنان درحال خدمت رسانی به مبتلایان هستند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۵ نفر از پرستاران مبتلا به کرونا در استراحت پزشکی هستند، افزود: خوشبختانه تاکنون هیچگونه فوت ناشی از کرونا در بین پرستاران همدانی ثبت نشده است.
رئیس نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه متأسفانه یکی از پرستاران در ICU بیمارستان قلب بستری است، عنوان کرد: مردم به درستی پروتکل‌ها و نکات بهداشتی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت را رعایت نمی‌کنند و این امر باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا شده است.
زرینی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی، گفت: مراجعات بیش از حد و روز افزون کادردرمان و پرستاران را خسته و فرسوده کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳هزار و ۵۰۰ پرستار در مراکز دانشگاهی و ۱۰۰۰ پرستار در مراکز خصوصی مشغول فعالیت هستند، اعلام کرد: نسبت پرستار به تخت در استان همدان به حالت استاندارد نرسیده و همدان با کمبود پرستار مواجه است.
رئیس نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه استاندارد پرستار به ازای هرتخت بیمارستانی ۲.۵ نفر است و در همدان به ازای هر تخت ۱.۷ پرستار فعالیت دارند، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت ثبت نام آزمون استخدامی جدید دوره پرستاری در مرداد ماه انجام می‌شود.
وی بیان کرد: هنگامی که پرستاران به کرونا مبتلا شده و از استراحت پزشکی استفاده می‌کنند نیروی جدید جایگزین آنها نمی‌شود بلکه کار سایر پرستاران افزایش می‌یابد.
زرینی خاطرنشان کرد: با ادامه این روند و افزایش روزافزون مبتلایان و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی شاهد درگیر شدن کادر درمان و پرستاران بااین بیماری خواهیم بود و مقابله با بیماری کرونا در صورت کاهش توان بخش درمان  سخت تر شده و به یک فاجعه منجر می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن