Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی استفاده همدانی‌ها از ماسک کاهش یافت/ دپوی یک میلیون ماسک در همدان

استفاده همدانی‌ها از ماسک کاهش یافت/ دپوی یک میلیون ماسک در همدان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به بی‌میلی مردم این استان برای استفاده از ماسک گفت: کاهش مصرف این کالای بهداشتی موجب دپوی بیش از یک میلیون ماسک در انبارهای همدان شده‌است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا متین اظهار داشت: کمرنگ شدن حساسیت همدانی ها به این بیماری و اقبال کم مردم برای استفاده از ماسک، تعادل عرضه و تقاضا را در بازار همدان بر هم زده و تولیدکنندگان از این اوضاع ناراضی هستند.
وی اضافه کرد: ماسک تولید شده در استان خریداری ندارد و کسب و کار فعالان این عرصه با رکود مواجه شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به صدور ۳۰ مجوز برای تولید ماسک در استان گفت: از این تعداد ۱۸ واحد تولیدی ماسک دست دوز و چهار واحد اتوماتیک فعال هستند.
متین خاطرنشان کرد: مجوزهای یادشده به صورت موقت صادر شده بود و تعدادی از آنها کسادی بازار را تاب نیاورده و از چرخه تولید خارج شده اند.
به گفته وی رایزنی هایی برای فروش تولیدات همدان به مناطق دیگر کشور صورت گرفته اما با این حال افزون بر یک میلیون ماسک در استان انبار شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یادآوری کرد: در حال حاضر مردم ماسکهای تولید شده به صورت اتوماتیک با ضمیمه گواهی بهداشت را ترجیح می دهند و ماسکهای انبار شده در استان از نوع دست دوز است.
متین گفت: هر چند پارچه استفاده شده در ماسک های دست دوز از نوع مرغوب و چند لایه است که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و زیر نظارت آنها تولید می شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن