Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی رعایت نکنیم وضعیت همدان قرمز می‌شود

رعایت نکنیم وضعیت همدان قرمز می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون توانسته ایم اپیدمی بیماری کرونا را مدیریت کنیم اما اگر مردم رعایت نکنند امکان دارد به وضعیت قرمز و حاد برسیم.

به گزارش "همدان نیوز"، منوچهر کرمی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: با وجود اینکه همدان از استان‌هایی بوده که شرایط جغرافیایی و گردشگری خاص و مراودات مختلف حوزه اقتصادی و اجتماعی با استانهای دیگر دارد و تمایل ورود بسیاری از استانهای پرشیوع به این استان بوده اما خوشبختانه تاکنون شرایط بسیار مناسبی را در مدیریت اپیدمی داشته است.

وی با بیان اینکه از ۱۷ خردادماه به بعد به دنبال تعطیلات عید فطر، دورهمی‌ها، مهمانی‌ها، حتی عروسی‌ها، تعطیلی مدارس و... باعث شد شاهد موجی از بیماری کرونا در استان باشیم گفت: این افزایش بسیار محدود بود تا اینکه ۲۶ خردادماه تاکنون یعنی طی چند روز اخیر با افزایش موارد ابتلا تا بیش از ۳۰ نفر را روزانه تجربه کرده‌ایم.
معاون بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع با افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها مواجه شده‌ایم، طوری که بیش از ۳۶۰ مورد بستری با تشخیص بالینی و مشکوک به کرونا در استان داریم.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد موارد، آزمایش ۱۱۲ مورد مثبت بوده است گفت: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که اگرچه در شرایط حاضر مشکلی نداریم اما افزایش موارد بیماری و عدم توجه به رعایت بهداشتی‌ می‌تواند شرایط را تغییر دهد.
دکتر کرمی تاکید کرد: امیدوارم مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند تا مانند برخی از استان‌ها به وضعیت حاد و قرمز نرسیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن