Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پزشکان همدانی داروی ایرانی تجویز کنند

پزشکان همدانی داروی ایرانی تجویز کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در پاسخ به نبود یا کمبود داروهای بیماران خاص در داروخانه‌های استان گفت: به پزشکان توصیه می شود به بیماران داروهای ایرانی مشابه خارجی تجویز کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، ایرج خدادادی اظهار کرد: داروهای بیماران خاص براساس سهمیه هر استان و تعداد بیماران همان استان که در سامانه دانشگاه علوم پزشکی به ثبت رسیده و پرونده تشکیل شده، توزیع می شود و هیچ استانی مازاد بیماران دارو دریافت نمی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از داروهای بیماران خاص وارداتی هستند و یا مواد اولیه این داروها از خارج کشور تأمین می شود، تحریم ها باعث تأخیر در ورود داروها یا مواد اولیه می شود و این امر باعث کاهش یا کمبود عرضه خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: در این موارد به پزشکان توصیه می شود به بیماران داروهای مشابه خارجی تجویز کنند تا این افراد با مشکل مواجه نشوند.

وی درباره کمبود عرضه و توزیع ماسک و دستکش لاتکس در سطح داروخانه ها نیز گفت: این مشکل مختص همدان نبوده و در سطح کشور وجود دارد چراکه اولویت توزیع این اقلام با کارکنان بیمارستان ها و کادر پزشکی است و همه اقلام مصرفی روانه بیمارستان ها می شود.

خدادادی تأکید کرد: براساس تصمیم وزارت بهداشت مقرر شد تا سهمیه ای برای داروخانه ها درنظر گرفته شود تا افراد عادی نیز از این محصولات استفاده کنند اما تاکنون ماسک یا دستکشی از سوی وزارت بهداشت در اختیار داروخانه ها اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستکش و ماسک هایی که در کارگاه ها تولید و با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان توزیع می شود، جوابگوی نیاز همشهریان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از آنجایی که اولویت توزیع اقلام بهداشتی با کادر درمانی است، از این رو باید منتظر کاهش رشد بیماری در سطح کشور باشیم تا بتوانیم اقلام بهداشتی را در داروخانه ها نیز عرضه کنیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن