Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اهدای خون در شب‌های قدر دو برابر شد

اهدای خون در شب‌های قدر دو برابر شد

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: اهدای خون در اولین شب قدر امسال نسبت به روزهای عادی سال ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش "همدان نیوز"، افشین محمدی اظهار داشت: مردم استان همدان در زمینه اهدای خون همواره خوش درخشیدند و هیچ گاه اجازه ندادند با کمبود فرآورده های خونی مواجه شویم.

وی با  تاکید بر اینکه مواردی مانند شیوع کرونا، ماه رمضان و فاصله گذاری اجتماعی تا حدودی آمار اهدای خون را کاهش داده، ابراز کرد: اما این کاهش آمار محسوس نبوده و همیشه حداقل 5 برابر میزان مصرف روزانه، ذخایر خونی داشته‌ایم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان  با بیان اینکه فرآورده های خونی مازاد بر نیاز استان را به تهران ارسال می‌کنیم، تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا پایان فرودین  1000 واحد خون  به استان تهران فرستاده‌ایم.

محمدی از افزایش آمار اهدای خون در شب های قدر نسبت به روزهای عادی سال خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم فریضه اهدای خون را فقط به شب های قدر موکول نکنند. از آن جا که قابلیت ذخیره سازی پلاکت حداکثر سه روز است بنابراین بهتر است اهدای خون فقط در روزهایی خاص انجام نشود.

وی از حذف اهداکنندگان بار اولی در استان خبر داد و اظهار داشت: همدان جزء سه استانی است که در آن فقط اهداکنندگان مستمر فرآوردههای خونی بیماران را تامین می‌کنند. در زمان نیاز با اهداکنندگان مستمر تماس گرفته و آنها را برای اهدای خون فراخوان می‌کنیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن