Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی دانش‌آموزان همدانی آموزش سواد مجازی می‌بینند

دانش‌آموزان همدانی آموزش سواد مجازی می‌بینند

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: با اجرای اولین دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس هزار دانش آموز همدانی دوره های سواد فضای مجازی را سپری می‌کنند.

 

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی بقایی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس ویژه دانش آموزان، معلمان و والدین  اظهار داشت: این طرح از ابتدای آبان ماه تا 20 بهمن ماه امسال برگزار شده و 6 هزار دانش آموز به همراه 6 هزار نفر از والدین تحت آموزش‌های سواد فضای مجازی قرار می‌گیرند.
 وی افزود: اجرای این طرح ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده است تا ما بتوانیم با افزایش تعاملات خود با آموزش و پرورش بینش ومهارت دبیران، دانش‌آموزان و والدین آنها را در عرصه مهم فضای مجازی افرایش دهیم.  
 فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود، ابراز کرد: امروز استفاده صحیح از فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است چرا که این محیط آسیب‌ها و فرصت‌های بسیاری دارد.
بقایی با اشاره به وقوع انواع تخلفات، کلاهبرداری‌ها و نشر اکاذیب در فضای مجازی، تصریح کرد: تا دانش خود در عرصه فضای مجازی را بالا نبریم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و یا اینکه تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.
24 درصد از مدارس متوسطه همدان دوره‌های مهارت آموزی را سپری کردند
معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان نیز با بیان اینکه پیش تنها توانایی خواندن و نوشتن سواد محسوب می‌شود اما امروز این تعریف تغییر کرده است، عنوان کرد: در اوایل قرن 21 سازمان یونسکو با اعلام 12 مولفه تغییری در معنای داشتن سواد ایجاد کرد.
وی افزود: داشتن مهارت‌های عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه‌ای، تربیتی، رایانه‌ای، سلامت، قومیت و نژاد، محیط زیست و علمی دانشگاهی تعریف جدید سواد در فضای بین المللی است.
بحیرایی ابراز کرد: فضای مجازی برای ما هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شود چرا که مخاطبان اصلی این فضا را 125 هزار دانش آموز 12 تا 17 در استان همدان تشکیل می‌دهند که در پایه‌های هفتم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: لازم است ما برای مدیریت فضای مجازی برنامه‌های منسجم دستگاهی و فرا دستگاهی طراحی کنیم تا بتوانیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.
معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش با اتکا به اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: در این راستا سال گذشته 24 درصد از مدارس متوسطه  استان در عرصه مهارت آموزی دوره‌های لازم را گذرانده و امسال نیز 18 مدرسه شبانه روزی استان در حال گذراندن دوره‌های مهارت آموزی هستند./تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن