Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی راه اندازی مرکز ارتقاء شایستگی بانوان در همدان

راه اندازی مرکز ارتقاء شایستگی بانوان در همدان

مرکز ارتقاء شایستگی بانوان با هدف توانمندسازی زنان برای مدیریت بهتر خانواده و محیط کار به عنوان نخستین استان کشور در همدان راه‌اندازی شد.

به گزارش "همدان نیوز"، مراسم افتتاح مرکز ارتقاء شایستگی بانوان، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از بانوان شاغل و خانه‌دار در تالار فجر همدان برگزار شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در این مراسم گفت: نقش زنان ایرانی در جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است تا جایی که حتی در زندان‌های رژیم بعثی عراق، تاب آورده و دشمن را درمانده کردند.

امیر خجسته با بیان اینکه همدان دارای زنان شایسته و توانمندی است، افزود: نمونه آن‌ها خواهر دباغ از پیشکسوتان مبارزات انقلابی و نخستین زن فرمانده سپاه در کشور است.

وی تصریح کرد: امروز هم بانوان استان مانند خواهر دباغ می‌توانند خوب درخشیده و نقش‌آفرینی کنند زیرا زن در جمهوری اسلامی اهمیت بسیاری دارد و زنان باید توانمندی خود را ارتقاء دهند تا جایگاه‌هایی ‌که حقشان است؛ نصیب آن‌ها شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اعلام کرد: امروز اشتغال اولویت استان است و مشکل وجود دارد، اما در زمینه فرودگاه و ساخت آزادراه و قطار پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

خجسته با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم برای پیشرفت استان گفت: برای ساخت آزادراه و راه‌اندازی قطار ریلی و شهری تنها نمی‌توان به توان دولت تکیه کرد و نیاز به جذب سرمایه‌گذار هست که زمینه آن فراهم شده است.

تقویت بهداشت روان، نیاز امروز خانواده‌های ایرانی

مدیر مرکز ارتقاء شایستگی بانوان کشور هم گفت: این مرکز سعی می‌کند تا زنان را در زمینه‌های مختلف مهارتی چون فن بیان، مدیریت خانواده، چگونگی برقراری ارتباط، بهداشت روانی و کسب و کار آموزش دهد زیرا زنان مدیران داخلی خانه هستند و باید کانون خانواده را گرم کنند.

فاطمه شیرانی افزود: این مرکز به زنان شاغل هم کمک می‌کند تا پست‌های مدیریتی را با توانایی بیشتر بپذیرند زیرا وقتی آموزش لازم را نبینند؛ پست‌های مدیریتی آنها ممکن است تهدید به شمار آید.

وی با رد کردن فمینیست مطرح کرد: این مرکز قرار است زنان را طوری توانمند کند که سکان‌دار خانواده بوده و ارکان آن را تقویت کنند و در جامعه هم جایگاه خود را داشته باشند.

مدیر مرکز ارتقاء شایستگی بانوان کشور تصریح کرد: امروز راه برای رسیدگی به بهداشت جسمی باز است و این بهداشت روانی است که برای همه افراد باید موردتوجه قرار گیرد و بشر امروزی به آن محتاج است.

شیرانی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات بین زوجین یا فرزندان با پدر و مادر، نتیجه نداشتن مهارت لازم برای برقراری ارتباط با یکدیگر است که این مرکز سعی دارد به این موضوع کمک کند.

وی بیان کرد: مرکز ارتقاء شایستگی بانوان به عنوان نخستین استان در همدان راه‌اندازی شده، اما پس از مدتی در غرب کشور و سپس در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

دبیر اجرایی مرکز ارتقاء شایستگی بانوان همدان هم گفت: هدف از برگزاری این دوره، توانمند کردن بانوان در سه بخش توسعه فردی، سازمانی و مدیریتی است تا فرد بتواند در فضای خانواده یا محیط کار، فردی توانمند باشد.

عطیه رکنی افزود: دعوت عمومی برای حضور در این دوره آموزشی با اطلاع‌رسانی در خبرگزاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام شده و نخستین دوره با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن