Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی داروی دامپزشکی با گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل شود

داروی دامپزشکی با گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: ورود هر نوع داروی دامپزشکی به استان ها و توزیع آن در مراکز مایه کوبی با فاکتور معتبر و گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل انجام شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان، محمدرضا مومنی در بازدید از قسمت های مختلف یکی از مراکز پخش دارو و واکسن های دامی در استان همدان گفت: باید مصرف دارو در استان همدان بر اساس نیاز سنجی دارویی باشد.

وی افزود: ورود هر نوع داروی دامپزشکی به استان و ارسال و عرضه دارو از سوی شرکت های پخش استانی به داروخانه ها، مراکز مایه کوبی باید با فاکتور معتبر و گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل انجام گیرد.

مومنی عنوان کرد: نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو، نظارت بر برنامه تولید و شبکه توزیع شرکت های پخش، اعمال نظارت بر اجرای قیمت‌ها در همه موارد از قبیل رعایت قیمت‌های مصوب، صدور فاکتور، نصب برچسب و فروش از وظایف ستاد رصد و پایش استان ها است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان نیز در خصوص رصد و پایش دارو های دامی اظهار داشت: با توجه به ضرورت شفافیت در امر توزیع داروهای دامی، نحوه تأمین و مصرف دارو، مکمل ها و افزودنی ها در کارخانجات خوراک دام و طیور و واحدهای دامی و مرغداری های استان و جلوگیری از قاچاق دارو تمام مراکز تولید و پخش دارو و واکسن های دامی، مورد رصد و پایش دقیق قرار می گیرد.

محمودرضا رسولی افزود: طی برنامه ریزی صورت گرفته کارشناسان دارویی استان همدان و ادارات دامپزشکی شهرستان از داروخانه ها، شرکت های پخش دارویی و درمانگاه های دامی و کارخانجات تولید خوراک دام و طیور بازدید و بازرسی منظم بعمل می آورند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن