Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان در کاهش سوانح رانندگی اول شد

همدان در کاهش سوانح رانندگی اول شد

استاندار همدان گفت: کسب رتبه نخست کشور در زمینه کاهش سوانح رانندگی توسط این استان و دریافت لوح تقدیر از وزارت کشور موید تلاش مجموعه اعضای شورای ترافیک برای حفظ جان و مال شهروندان است.

به گزارش "همدان نیوز"، سید سعید شاهرخی افزود: جان باختن سالانه ۱۷ هزار تن و مجروح شدن ۳۰۰ هزار نفر در کشور نشان از اهمیت برنامه ریزی برای کاهش سوانح رانندگی است.

وی اضافه کرد: از سال های گذشته فعالیت های خوبی در این راستا صورت گرفته که شامل فعالیت های عمرانی و زیر ساختی در جاده ها و نقاط حادثه خیز، حضور محسوس و نامحسوس پلیس، کارهای آموزشی و پیشگیری در زمینه امداد و نجات و سلامت کاربران ترافیک است.

استاندار همدان بیان کرد: برنامه های ویژه ای پلیس در حوزه درون و برون شهری در دست اقدام دارد که این برنامه ها و اولویت ها موجب کاهش متوفیان سوانح رانندگی از ۸۰۰ تن به ۴۰۰ تن در پنج سال گذشته شده است.

شاهرخی با بیان اینکه اولویت دولت و حاکمیت کاهش آمار متوفیان سوانح جاده ای است افزود: دومین فاکتور و عامل مرگ و میر در کشور سوانح رانندگی است هر چند این آمار رو به بهبود است اما حتی مرگ یک شهروند در سانحه رانندگی هم زیاد است.

استاندار همدان گفت: اعضای شورای هماهنگی ترافیک همدان باید بیش از گذشته و با جدیت برنامه ها و اولویت ها را تا حصول نتیجه مطلوب دنبال کنند چرا که حفظ جان و مال مردم  از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاهرخی خواستار اجرای اقدامات پیشگیرانه از جمله برنامه ریزی برای حذف نقاط حادثه خیز شد و گفت: وضعیت راه های همدان به جز سامن- بروجرد، ملایر- توره مطلوب بوده و برای ایمن سازی جاده ویان و غار علیصدر نیز باید همت کرد.

وی تاکید کرد: برخی تصادف ها ناشی از بالا بودن ایمنی در جاده های این استان است چرا که زمینه تردد با سرعت بالا فراهم شده و رانندگان اقدام به تردد با سرعت غیرمجاز می کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه هدف پلیس از رصد محورهای ارتباطی مچ گیری نیست بیان کرد: پیشگیری از بروز سوانح رانندگی با ایجاد زیر ساخت ها و کارهای فرهنگی و آموزش در اولویت باشد.

شاهرخی افزایش میزان تردد از ۱۵۰ میلیون به ۱۸۰ میلیون را نشان از مورد توجه قرار گرفتن همدان دانست و یادآوری کرد: با وجود افزایش میزان تردد ها اما شاهد کاهش آمار متوفیان هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن