Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پزشکان همدانی داروهای داخلی تجویز کنند

پزشکان همدانی داروهای داخلی تجویز کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: پزشکان داروهای تولید داخل را در نسخ دارویی برای بیماران تجویز کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، ایرج خدادادی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل بیمارستان‌های استان همدان بیان کرد: با توجه به تهدیدهای دارویی، امکان تهیه و استفاده از داروهای خارجی کاری دشواری است بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و کامل‌تری در حوزه دارویی صورت پذیرد و به سمت استفاده از داروهای تولید داخل رفت.

وی افزود: برای استفاده از داروهای تولید داخل نیز باید تلاش کرد تا شرایط مناسب و بهتری را در راستای تهیه دارو از شرکت‌های دارویی مهیا کرد تا دانشگاه در شرایط کنونی بار مالی زیادی را متحمل نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اضافه کرد: برخی از شرکت‌های دارویی با توجه به محدودیت تهیه داروهای خارجی، داروها را با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند که مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان نیست و باید راهکارهای مناسبی در این زمینه بکار گرفته شود.

خدادادی ادامه داد: بسیاری از داروهای تولید داخل دارای استانداردهای لازم، مجوزهای تولید، کیفیت خوب و مناسب و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

وی اضافه کرد: پزشکان موظفند این داروها را در فهرست داروهای مورد استفاده بیماران قرار دهند و چنانچه پزشکی تاکید بر استفاده از داروهای خارجی و استفاده نکردن از داروهای داخلی داشته باشد باید علت آن را نیز در نامه کتبی بیان کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از ذخیره مناسب دارویی در داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان خبرداد و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل دارویی نداریم و داروخانه‌های دانشگاه از ذخیره مناسبی برخوردار هستند.

خدادادی اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال ۹۸ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند داروخانه‌های خود را تجهیز کنند و هرگونه تصرف غیر دارویی از بودجه‌های دارویی ممنوع و غیر مجاز است.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌ها مجازند ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع مالی را که در خصوص تهیه دارو در اختیار دارند با رعایت شرایط زمانی در راستای تهیه و تجهیز داروخانه و ملزومات مصرفی داروخانه‌ها مورد استفاده قرار دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به موضوع قیمت غیر واقعی داروهای تولید داخل در برخی از شرکت‌های دارویی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت‌های دارویی قیمت‌های مصوب نیست و باید با احتیاط نسبت به تهیه دارو از شرکت‌ها اقدام کرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن