Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت سالانه 25 هزار زاد و ولد در همدان

ثبت سالانه 25 هزار زاد و ولد در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اجرای بسیج ملی فشارخون در راستای افزایش سطح سلامت افراد جامعه گفت: کنترل فشارخون از بروز بیماری‌های دیگری نظیر بیماریهای قلبیعروقی نیز جلوگیری می‌کند و ما می‌توانیم با خودمراقبتی عمر مفید را افزایش داده و از مرگ زودهنگام جلوگیری کنیم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، دکتر سید حبیب‌اله موسوی بهار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری همدان با اشاره به افتتاح کلینیک ویژه امید طی روزهای اخیر در شهر همدان اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان کلینیک امید افتتاح و بهره‌برداری شده است به جز ملایر که به زودی در شرایط افتتاح قرار خواهد گرفت و این دستاورد بزرگی برای استان همدان است. 

وی با بیان اینکه تعداد تخت های تحت پوشش دانشگاه 2400 مورد است و در کل استان بیش از 3 هزار تخت است عنوان کرد:  بعد از انقلاب، سن امید به زندگی از 55 به 76 رسیده و امیدواریم در سند چشم انداز به سن بالای 80 سال دست بیابیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: فشار خون از قاتلان خاموش است و هر انسانی به طور فیزیولوژی توان زندگی تا 80 سال را دارد و اگر کمتر از آن زندگی کند و به عللی از قبیل فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی و امثالهم فوت کند در واقع عمر مفید خود را که می‌توانست با خودمراقبتی حفظ کند از دست داده‌است.

وی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی عروقی، فشارخون، حوادث ترافیکی و در رده های بعدی سرطان مهمترین علل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شوند گفت: در چند سال اخیر یکی از علل مهم مرگ و میر کودکان 5 تا 15 سال تصادفات و سوانح رانندگی بوده است که در ماه‌های اخیر نیز مواردی داشته‌ایم در حالی که با فرهنگ‌سازی، آموزش و مراقبت می‌توان از این قشر آینده ساز نیز محافظت کرد.

موسوی بهار تأکید کرد: فشارخون یکی از عوامل مرگ و میر در کشور است، به همین علت بسیج ملی فشارخون شکل گرفت تا بخشی از این فضا مدیریت شود و برای جلوگیری و سواستفاده سودجویان در اجرای این طرح نیازمند مشارکت رسانه‌ها نیز هستیم زیرا این کار با روال مشخص، آرم و لباس مشخص انجام می‌شود و هیچ وجه و اطلاعات بیشتری از مردم دریافت نخواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که 147 تخت برای زایمان در سطح استان داریم و تخت بخش‌های دیگر نیز به تناسب در خدمت بانوان است عنوان کرد: سالانه 25 هزار نفر زاد و ولد در سطح استان انجام می‌شود که این میزان تخت کاملا پاسخگو و حتی مازاد بر نیاز استان است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه استقرار برخی امکانات موجب تضعیف سلامت می‌شود گفت: ماموگرافی که خواندن آن مهارت بسیاری لازم دارد یکی از این ابزارهاست که بیش از حد نیاز نباید مستقر شود زیرا روش‌های دیگری نیز در تشخیص سرطان وجود دارد.

وی بر وجود بیمارستان تخصصی زنان در استان تأکید و تبیین کرد: تنها ایجاد یک واحد درمانی زایمان برای بانوان کفایت نمی‌کند زیرا روند درمان در برخی بیماری‌های زنان بسیار پیچیده است و داشتن بیمارستان تخصصی برای این منظور بهتر است.

موسوی بهار با ذکر این نکته که اگر زایمان توسط ماما انجام شود بیمارستان فاطمیه به این میزان شلوغ نخواهد بود بیان کرد: در تلاش هستیم بخش سوختگی بیمارستان بعثت، به بخش زایمان تبدیل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن