Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جمع‌آوری 400 معتاد متجاهر از سطح استان همدان

جمع‌آوری 400 معتاد متجاهر از سطح استان همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: طی ایام پایانی سال گذشته ۴۰۰ معتاد متجاهر از سطح استان همدان جمع‌آوری شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر بیش از ۲۰ دستگاه هستند اما گزارش‌ها تنها توسط ۴ کمیته بیان می‌شود، اظهار داشت: در هر جلسه برگزاری این شورا باید یک یا دو دستگاه گزارش دهند تا اقدامات انجام شده به درستی معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان از اقدامات کنترل مداخلات در کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ خبر داد و گفت: ایجاد هم افزایی برای این اقدامات امری ضروری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ برنامه تولیدی شامل ۵۰ دقیقه تا یک ساعت در زمینه آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در راستای اطلاع رسانی توسط صدا و سیمای مرکز همدان تهیه و پخش شد، گفت: طی سال جاری در حوزه آگاه سازی و پاکسازی عمومی استان همدان قدم برمی‌داریم.

الوند با بیان اینکه پایان سال گذشته از طرف وزارت کشور تکلیفی ابلاغ شد که به واسطه آن باید ۱۱۵ معتاد متجاهر را از سطح شهر پاکسازی جمع‌آوری و پاکسازی می‌کردیم، گفت: خوشبختانه هماهنگی بین کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان عالی بود و بیش از ۴۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

مرکز ماده ۱۶ همدان ظرفیتی حدود ۱۰۰ نفر دارد اما با پیگیری‌ها تا ۱۸۰ نفر را می‌توان پذیرش کرد مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه باید راهکاری در این زمینه اندیشیده شود چرا که تعداد معتادان متجاهر جمع آوری شده بیش از سه برابر آنچه درخواست شده بود صورت گرفت، گفت: مرکز ماده ۱۶ همدان ظرفیتی حدود ۱۰۰ نفر دارد اما با پیگیری‌ها تا ۱۸۰ نفر را می‌توان پذیرش کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی برای تأمین اعتبار همان ۱۰۰ نفر است در حالی که ۱۸۰ نفر پذیرش می‌شوند، گفت: طبق اعلام صورت گرفته اجازه پذیرش بیش از ظرفیت را نداریم و بر این درخواست می‌شود تدابیری اتخاذ شود که بر اساس شرایط موجود استان هر موقع تشخیص داده شد ماده ۱۶ پذیرش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه استان همدان جزو ۱۰ استانی که در پایان سال گذشته باید چهار هزار معتاد متجاهر را جمع آوری می‌کردند نبود اما با پیگیری‌ها در این لیست قرار گرفت، اظهار داشت: تعداد نیروهای انتظامی و امنیتی در مرکز ماده ۱۶ همدان کم است و تقاضای افزایش تعداد این نیروها را داریم./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن