Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی این توصيه‌ها را جدی بگیرید تا کلاه سرتان نرود

این توصيه‌ها را جدی بگیرید تا کلاه سرتان نرود

ارسال پيامك در خصوص برنده شدن در قرعه كشي هاي مختلف از شگردهاي كلاهبرداران در جذب و هدايت طعمه هاي خود به طرف دستگاه هاي خودپرداز و خالي كردن حساب هاي بانكي است.

به گزارش "همدان نیوز"، کلاهبرداران با شیوه هایی از قبیل تماس از طرف شركت همراه اول، ايرانسل و رايتل، برنامه راديويي و تلويزيوني، فروش سكه هاي عتيقه و وعده‌هاي واهي، مبني بر خريد يا واريز وجه به حساب و ايجاد اشتياق براي دريافت جوايز و هدايا در مخاطبان، طعمه هاي خود را شکار می کنند.

افراد سود جو، با تماس هاي تلفني پس از دعوت طعمه به نزد بانک و پيشنهاد ورود به منوي انگليسي، با توجه به عدم تسلط و آشنايي شما به اين منو و اطلاع از موجودي، اقدام به انتقال وجه نقد به حساب خودشان مي كنند.

كلاهبرداران با چرب زباني و شيوه هاي گوناگون فرد را مورد تخليه اطلاعاتي قرار داده و از اين طريق به موجودي حساب شما دسترسي پيدا مي‌كنند.

با توجه به افزايش روز افزون استفاده افراد از شبكه هاي اجتماعي و ورود به فضاهاي مجازي، احتمال بروز جرم در اين شبكه ها افزايش يافته و افراد كلاهبردار با اطلاع از عدم آشنايي مردم به برنامه ها و عمليات هاي اينترنتي، با جلب اعتماد و فريب سوژه هاي مورد نظر خود، اقدام به دريافت اطلاعات شخصي، هويتي و دريافت رمز حساب هاي بانكي افراد كرده و لطمات جبران ناپذيري را وارد مي كنند.

شهروندان به محض دريافت هر گونه پيامك و تماس تلفني مبني بر برنده شدن در قرعه كشي، فروش سكه هاي عتيقه، برندگان راديو و...، قبل هرگونه اقدام ابتدا با نزديكترين يگان انتظامي و مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس برقرار و موضوع را حتماً با پليس در ميان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن