Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پلیس فتا به شایعه سازان بروز سیل هشدار داد

پلیس فتا به شایعه سازان بروز سیل هشدار داد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان به شایعه سازان در مورد بروز سیلاب هشدار داد و از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: به دنبال وقوع سیل در برخی نقاط کشور و هشدار هواشناسی برخی اقدام به دامن زدن و شایعه سازی در این زمینه می کنند.

وی اضافه کرد: در فضای مجازی افراد بدون تخصص اقدام ‌به تحلیل و تشریح علل بروز سیل کرده و توصیه ها و هشدارهای نادرست می دهند.

رییس پلیس فتا همدان گفت: این افراد با انعکاس اخبار نادرست در کانال تلگرامی دنبال بالا بردن میزان مخاطبان کانال و بازدید از سایت خود هستند.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: همچنین معاندان نظام‌ با بهره گیری از این فضا و جریان سازی دنبال سو استفاده هستند بنابراین پلیس فتا علاوه بر برخورد با شایعه سازان از شهروندان درخواست دارد اخبار را از طریق رسانه های رسمی دنبال کنند.

وی همچنین نسبت به کلاهبرداری به بهانه بروز سیل و کمک به همنوعان با ارایه شماره حساب هشدار داد و افزود: کلاهبرداران با سو استفاده از عواطف مردم با انتشار تصاویر و متن های دلخراش مردم را به کمک مالی سوق می دهند.

رییس پلیس فتا همدان اضافه کرد: کلاهبرداران شماره حساب هایی برای خرید لوازم خانگی برای آسیب دیدگان سیل اعلام کردند که شهروندان به هیچ وجه به شماره حساب های اعلام شده توسط افراد غریبه و شبکه های مجازی توجه نکنند.

وی ادامه داد: همچنین برای واریز کمک مالی به سایت های اصلی مراجعه کنند تا در دام صفحه های فیشینگ گرفتار نشوند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن