Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مراقب دانلود اپلیکیشن‌های جاسوسی در فضای مجازی باشید

مراقب دانلود اپلیکیشن‌های جاسوسی در فضای مجازی باشید

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار داشت: برخی بدافزارها در قالب دانلود اپلیکیشن ها  بر روی گوشی هوشمند بدون اطلاع کاربر نصب می شود که هدف آنها جاسوسی از تلفن همراه کاربران است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این خبر اظهار داشت : این بدافزارها می توانند بدون اطلاع صاحبان تلفن همراه هوشمند به تمامی امکانات تلفن همراه از جمله اطلاعات ، عکس ها ، شبکه های اجتماعی،تماس ها ،دوربین،میکروفن و غیره دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی دقت داشته باشند که اپلیکیشن هایی که در سایت های نامعتبر قرار دارند و یا با ظاهر فریبنده و با محتوای غیر اخلاقی در بستر فضای مجازی انتشار یافته اند امکان آلوده بودن آنها به بدافزارها بسیار زیاد است.

سرهنگ مهدی قاسمی خاطرنشان ساخت: فارغ از امکانات وقابلیت های مثبت برخی از برنامه ها،همانند سایر بسترهای فضای مجازی،اگر موارد لازم رعایت نشود ممکن است آسیب های زیادی به کاربر وارد شده و ضرر های آبرویی و روانی خاصی متوجه این افراد بشود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد : در زمان نصب اپلیکیشن ها به مجوزی که به نرم افزارها در خصوص دسترسی به اطلاعات تلفن همراه می دهید دقت نمایید و به قسمت هایی که نیاز ندارد مجوز دسترسی ندهید ؛ کاربران بایستی تلفن همراه خود را به آنتی ویروس قوی و بروز شده مجهز نمایند و همچنین از آپ استورهای معتبر به دانلود ونصب اپلیکیشن ها اقدام کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد :حتی المقدور در زمان استفاده از اینترنت های وای فای عمومی نظیر بوستانها،تفرجگاهها و...که از امنیت بالایی برخوردار نمی باشند ، از دانلود و نصب اپلیکیشن و برنامه های پرکاربرد پرهیز کنید. ضمن اینکه اگر قصد فروش گوشی تلفن همراه خود را داشتید،قبل از فروش،نرم افزارهای اصلی خود را بصورت کامل حذف کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن