Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مخروبه‌هاي شهر همدان دیگر پاتوق معتادان نیستند

مخروبه‌هاي شهر همدان دیگر پاتوق معتادان نیستند

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی فرمانداری همدان گفت: شهرداري همدان در پاک‌سازي اماکن مخروبه اقدامات خوبي انجام داده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان، مجتبي زارعي در شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان با بيان اينکه جمع‌آوري معتادان در همدان نسبت به سال گذشته پيشرفت داشته است، گفت: در برخي حوزه‌ها پيشرفت‌هاي خوبي وجود داشته اما در برخي ديگر خوب عمل نشده است.

وي بااشاره به اينکه شهرداري همدان در پاک‌سازي اماکن مخروبه اقدامات خوبي انجام داده است، گفت: 46 مخروبه در منطقه 3 شهرداري همدان به مکان تجمع معتادان تبديل شده بود که پاک‌سازي شده است.

زارعي با بيان اينکه در نيمه نخست امسال براي پاکسازي 100مخروبه در شهر همدان نگراني هايي وجود داشت، گفت: خوشبختانه اين 100 مورد پاک‌سازي و از حالت پاتوق خارج شده‌است.

سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري همدان با اشاره به اينکه براساس آمار 38 درصد افراد از طريق تزريق به ايدز مبتلا مي‌شوند، گفت: پاتوق‌ها محلي براي گسترش بيماري ايدز است و بايد از بين برود.

وي همچنين بااشاره به اينکه از دانشگاه بوعلي به دليل عدم حصارکشي کاروانسراي ذغالي‌ها گله‌منديم، گفت: تاکنون اقدامي در اين زمينه انجام نشده درحالي که وضعيت اين مکان نيازمند ساماندهي است.

زارعي با بيان اينکه برخي از املاک شخصي است و شهرداري نمي‌تواند در آن ورود کند، ادامه داد: سه ماه پيش اين موضوع را با دانشگاه بوعلي در ميان گذاشته‌ايم اما تا کنون اقدامي انجام نداده است.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان نيز از انهدام 22 باند موادمخدر در 7 ماه نخست امسال در همدان خبر داد و گفت: 2035 عمليات در زمينه کشفيات موادمخدر در همدان انجام شده است.

سرهنگ هادي نجاري با بيان اينکه طي اين مدت 704 کيلوگرم ترياک در همدان کشف شده است، افزود: طي اين مدت 31 کيلو و 268 گرم هروئين، 17 کيلو و 293 گرم شيشه، 31 کيلو و 33 گرم حشيش و13 کيلو و 42 گرم انواع ديگر موادمخدر در شهرستان همدان کشف شده است.

نجاري مجموع کشفيات را 1700 کيلوگرم عنوان کرد و يادآور شد: در هفت ماه گذشته 191 معتاد و 1922 خرده فروش موادمخدر دستگير شده‌اند.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي پاکسازي مخروبه هاي شهر همدان عنوان کرد: اداره ميراث فرهنگي همدان در زمينه پاک‌سازي ميدان پروانه‌ها و محله حاجي اقدامي انجام نداده و تپه «پيسا» نيز به حال خود رها شده است.

وي همچنين با اشاره به اينکه وضعيت حضور ظاهري معتادان در شهر همدان نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شده و معتاد کمتري در شهر ديده مي شوند، عنوان کرد: وجود پناهگاه زنان در همدان تهديد است.

نجاري با بيان اينکه تاکنون تجمع زنان معتاد در تفرجگاه‌هاي شهر همدان مشاهده نشده است، ادامه داد: پناهگاه زنان بي‌خانمان بايد مورد بررسي قرار گيرد و در صورت امکان مکان آن تغيير کند.

مدير خدمات شهري شهرداري همدان نيز عملکرد شهرداري همدان را در پاکسازي و تخريب مخروبه‌هاي آلوده به مواد مخدر و تجمع معتادان مطلوب عنوان کرد.

حسين خانجاني گفت: شهرداري در خصوص پاکسازي مخروبه ها اقدام و مناطق و پاتوق ها را پاکسازي و حصارکشي کرده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن