Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بیمارستان فاطمیه همدان همچنان پیشتاز در روشهای نوین درمان ناباروری

بیمارستان فاطمیه همدان همچنان پیشتاز در روشهای نوین درمان ناباروری

خانم نابارور پس از گذشت 13 سال ناباروری و درمان، امروز نوزاد خود را که از طریق PRP تخمدانی  بارور شده را  در آغوش گرفت.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی فاطمیه، عمل PRP تخمدانی برای اولین بار در کشور با موفقیت توسط  خانم دکتر فریمانی ،متخصص زنان و زایمان جهت بیمار  انجام شده و امروز نوزاد سالم در بیمارستان فاطمیه متولد شد.

دکتر فریمانی گفت: این نوزاد ، اولین نوزاد حاصل  از طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه علوم پزشکی همدان از زوجی با سایقه حدود  ۱۳ سال نازایی اولیه و  10 بار IVF ناموفق به علت پاسخ تخمدانی  ضعیف می باشد که با استفاده از تزریق داخل تخمدانی PRP و انجام همزمان میکروتسه (micro TESE) باردار گردیده که  منجر به تولد اولین نوزاد زنده حاصل از این روش در دنیا شده است.

PRP  یک روش درمان  برای  بیمارانی است که با استفاده از روش‌های کمک باروری بارها با شکست لانه‌گزینی مواجه شده‌اند، که در این روش پلاکت غلیظ شده‌ از خون خود فرد تهیه  و 24 تا 36 ساعت پیش از انتقال جنین به داخل رحم تزریق می‌شود.

گرچه بارداری ۹ هفته با استفاده از این روش برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۸   توسط یک محقق امریکایی در مجله GYN&Endocrinology  گزارش شده است و در صورت ادامه بارداری هنوز به نه ماهگی نرسیده است  اما این مورد اولین  گزارش تولد زنده حاصل از استفاده از این روش در بیماران با پاسخ ضعیف تخمدانی  دنیا میباشد.

سال گذشته هم بارداری خودبخودی منجر به تولد زنده با استفاده از این روش نوین در اینگونه از بیماران توسط همین محقق (دکتر فریمانی) گزارش گردید وی همچنین در سپتامبر ۲۰۱۶ گزارش اولین بارداری حاصل از استفاده از تزریق داخل رحمی PRPدر بیماران با شکست مکرر بارداری در دنیا را طی مقاله علمی در «ژورنال ریسرچ این هلث ساینس »را به چاپ رسانید.

نظرات   

 
0 #1 گل آفرین قادریان 1397-04-15 22:47
سلام وعرض ادب
21 سال ازدواج کرده ام
یک بار iuiو یک بار ivf
عمل لاپراسکپی هم انجام داده ام
در حال حاضر درمان را کنار گذاشته ام
بازگو کردن
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن