Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا

ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا

رئیس جمهور گفت: طبق یک گزارش ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام روحانی طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا:
* (با بیان اینکه باید تاب‌آوری ملی را افزایش دهیم): موج دوم کرونا ناشی از ریختن ترس مردم بود.
* باید تا پایان امسال، آداب و رسوم را کنار بگذاریم.
* ( با بیان اینکه ساده‌ترین و موثرترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار فعلی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و خودداری از برپایی تجمعات است): در حال حاضر پنج دارو در اختیار داریم و یک دارو هم در هفته‌های پیش رو وارد چرخه درمان می‌شود. در زمینه واکسن هم داریم کار می‌کنیم.
* مبتلایان، مخفی‌کاری نکنند.
*  در برابر این بیماری باید «تاب‌آوری ملی» را افزایش دهیم.
* طبق یک گزارش ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
* در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد.
* چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم که زنجیره ابتلا را قطع کنیم. در گزارشی آمده ۲۵ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند و باید احتمال دهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر در معرض ابتلا هستند.
* باید خود را از لحاظ تخت و درمان آماده کنیم تقریباً دو برابر تعدادی که تا به امروز بیمارستان رفتند در روزهای آینده به بیمارستان نیازمند می‌شوند.
* از هر ۱۰۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌آند ۵۰۰ نفر علامت ندارد و ممکن است متوجه هم نشوند که این ویروس را گرفتند و از آن عبور می‌کنند. حدود ۳۵۰ نفر از ۱۰۰۰ علائم خفیف دارند و نیاز به بستری شدن ندارد اما ممکن است ۱۵۰ نفر از هزار نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند.
* نیازمندی ما به بیرون تقریباً صفر است. در بخش سلامت هم نیاز به تاب‌آوری داریم. همه نیروی انسانی که در جبهه دفاع سلامت بوجود آمده باید استراحت کنند و تعدادشان افزایش یابد. کادر درمانی ما انگیزه کافی را دارند و باید سلامت خودشان حفظ شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن