Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم کلنگ بیمارستان هزار تختخوابی همدان به زمین می‌خورد

کلنگ بیمارستان هزار تختخوابی همدان به زمین می‌خورد

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار جدید برای اشتغالزایی در همدان ابلاغ شده است گفت: کلنگ بیمارستان هزار تختخوابی همدان به احتمال زیاد هفته آینده به زمین خواهد خورد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدناصرنیکبخت ظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان با اشاره به برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در آبان ماه به میزبانی استان همدان اظهار داشت: این اجلاس بسیار مهم است زیرا میهمانان از کشورهای جهان می‌آیند و آبروی همدان و ایران در این همایش مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها مانند اجلاس آسیایی و بیشتر از آن با دبیرخانه همراه باشند گفت: اجلاس آسیایی به خوبی در همدان برگزارشد و برای چهلمین اجلاس جهانگردی درهمدان باید همه همکاری کنند.

نیکبخت بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با موکبداران و خادمان زوار امام حسین (ع) همکاری لازم را داشته باشند ضمن اینکه استان همدان در خدمات رسانی به زواراربعین بسیارخوب بوده واز زحمات همه دستگاه‌های اجرایی، ستاد مردمی، موکب‌ها و عموم مردم قدردانی می‌کنم.

استاندار همدان عنوان کرد: برای جابجایی وحمل ونقل 8هزار نفر به مهران اقدامات لازم انجام شده است ولی زحمت و کاراصلی با مردم است و دستگاه‌ها باید تسهیل‌گر خدمات به زوار محترم باشند.

وی با بیان اینکه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی براساس قانون در اولویت باشد خطاب به مسئولان اعلام کرد: درباره امور تولید و اشتغال دریغ نکنید زیرا اگر کسی با تلاش شما سر کار برود، برکت آن در خانه شما دیده خواهد شد و اگر گره و ‌مانعی ایجاد شود، خداوند ما را نخواهد بخشید، سفره خالی را سرمایه گذار با سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پر می‌کند و ما باید راه را برای او هموار کنیم.

استاندار همدان همچنین در مورد مبلغی که صدا و سیما بابت اتمام پروژه ساختمان خود در چهل چمن درخواست کرده است گفت: البته که صدا و سیما نیازی به کمک استان ندارد ولی با صحبت های نمایندگان مجلس اعلام کردیم که از این پروژه حمایت می‌کنیم از سوی دیگر مقرر شده بود تا صدا وسیما برای اجلاس آسیایی اطلاع رسانی را در سطح استانها و حتی خارج از کشور انجام دهد که هیچ کدام انجام نشد.

نیکبخت با انتقاد از اینکه کارهای ساخت موزه لالجین به کندی پیش می‌رود گفت: شورای فنی این موضوع را بررسی کند ضمن اینکه در مورد واگذاری پروژ‌ه‌های میراث فرهنگی همدان نیز باید این امور زیر نظر معاون امور عمرانی استانداری همدان انجام و واگذار شود.

وی تصریح کرد: دو میلیارد تومان برای سراب های گیان و گاماسیاب اختصاص داده ایم تا خدمات رسانی در این مناطق گردشگری به خوبی انجام شود البته در گیان درآمد خوب بوده ولی تا کنون بدون حساب و کتاب بوده و شهرداری درآمد کمی نداشته باید پاسخگو باشند که در کجا هزینه شده و چه کمکی به سرابها شده است.

در این شورا وقتی استاندار همدان علت کاهش پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی آموزش و پرورش از 36 مورد به 8 مورد را خواستار شد نماینده این نهاد علت را نظر دبیرخانه عنوان کرد و مسئول دبیرخانه نیز اظهار داشت که بیشتر پروژه های واگذار شده سال قبل مربوط به واگذاری بوفه مدارس بوده و مرکز در تهران دیگر این موارد را قبول ندارد و کیفیت به جای کمیت را مهم می‌داند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه به تازگی 17 میلیارد تومان اعتبار جدید برای ایجاد اشتغال استان از سوی کشور به استان همدان ابلاغ شده است، افزود: بزودی سهم بودجه اشتغال هر شهرستان به تفکیک اعلام می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه دانشگاه علوم پزشکی همدان ساخت بیمارستان اکباتان است، اظهار داشت: این پروژه از اولویت‌های دانشگاه برای واگذاری به بخش خصوصی است ضمن اینکه تا هفته آینده به احتمال زیاد کلنگ بیمارستان هزار تختخوابی در همدان زده می‌شود.

وی در مورد  واگذاری 11 پروژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش خصوصی نیز بیان کرد: واگذاری این پروژه‌ها باید از طریق آگهی، جراید و صدا و سیمای همدان تبلیغ شود تا سرمایه‌گذار از واگذاری این پروژه‌ها آگاهی کافی پیدا کند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن