Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم مراکز علمی – کاربردی دولتی منحل می شوند؟

مراکز علمی – کاربردی دولتی منحل می شوند؟

وزیر علوم با بیان اینکه انحلال مراکز علمی – کاربردی دولتی، دستور رئیس جمهور و لازم‌الاجراست، افزود: افت کیفیت آموزشی و کاهش دانشجویان این دانشگاه‌‎ها قابل‌ملاحظه بود.

به گزارش "همدان نیوز" منصور غلامی درخصوص مصوبه شورای عالی اداری در مورد دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی، آن را لازم الاجرا دانست و گفت: طبق این مصوبه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کاربردی فوق باید از وزارتخانه علوم جدا شوند.

دانشگاهی علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی می‌توانند فعالیت خود را در قالب بخش خصوصی ادامه دهند 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یک راه برای این جدایی، منحل شدن واحدهای دانشگاهی مورد نظر است اما نظر ما بر این است که این دانشگاه‌ها می‌توانند به صورت مراکز عمومی با مدیریت بخش خصوصی ادامه کار دهند و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز از آن‌ها حمایت می‌کند، لذا هر واحدی که جدا می‌شود می‌تواند با حفظ ساختار به آقای دکتر محمدحسین امید ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه و درخواست تشکیل یک مرکز مستقل را بدهند.

نیروهای این واحدهای دانشگاهی نگرانی بابت بیکاری نداشته باشند

وی با بیان اینکه پرسنل و نیروهای این واحدهای دانشگاهی نگرانی بابت بیکاری نداشته باشند، اضافه کرد: دانشگاه‌هایی که ممکن است منحل شوند باید دانشجویان خود را تا فارغ‎التحصیلی هدایت و پذیرش کند اما نباید دانشجوی جدید ثبت نام کنند.

نمی‌توان از این مصوبه به دلیل آنکه به دستور رئیس جمهور ابلاغ شده چشم پوشی کرد

غلامی با بیان اینکه پرسنل و اساتید این دانشگاه‌ها نیز در صورت ادامه کار به صورت خصوصی می‌توانند به کار خود ادامه دهند، بر لازم الاجرا بودن این مصوبه تاکید کرد و گفت: نمی‌توان از این مصوبه به دلیل آنکه توسط شورای عالی اداری کشور تصویب و به دستور رئیس جمهور ابلاغ شده است چشم پوشی کرد.

کاهش کیفیت آموزشی علت انفکاک دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دلیل انفکاک و واگذاری این دانشگاه‌‎ها را کاهش کیفیت آموزشی و کاهش قابل‌ملاحظه دانشجویان آن‌ها دانست./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن