Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم 36 هزار زن سرپرست خانوار در همدان نیازمند حمایت هستند

36 هزار زن سرپرست خانوار در همدان نیازمند حمایت هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: 36 هزار زن سرپرست خانوار این استان نیاز به حمایت دارند که اشتغال مهمترین نیاز حمایتی آنها است.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید شاهرخی افرود: همچنین 31 هزار زن سرپرست خانوار در استان همدان نیز هستند که خودکفا بوده و نیازی به حمایت ندارند.

وی با بیان اینکه زنان می توانند در توسعه همه جانبه کشور ایفای نقش کنند افزود: در دولت تدبیر و امید، تاکید رییس جمهوری همواره بر توجه به حوزه زنان و تلاش همه نهادها برای به کار گیری و ایفای نقش بانوان بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش توانمندسازی اشتغال برای زنان کارهای خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست ادامه داد: نیمی از سرمایه های اجتماعی کشور، بانوان هستند که توانمندی های زیادی در آنها نهفته است و باید از همه این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید فضا برای حضور زنان در جامعه فراهم شود افزود: باید از هدررفتن توان و نیروی زنان در جامعه جلوگیری کرد.

شاهرخی با انتقاد از حضور نیافتن برخی از مدیران استان در این کارگروه افزود: همه مدیران کل ملزم به حضور در کارگروه بانوان و امور خانواده به همراه مشاوران امور بانوان خود هستند و اگر هر مدیری حضور نمی تواند حضور یابد مشاور امور بانوان خود را نیز به جلسه نفرستد.

وی توجه به سازمان های مردم نهاد و انجمن های بانوان را ضروری دانست و افزود: باید به دنبال تشکیل انجمن برای زنان سرپرست خانوار باشیم و آئین نامه ها و اساس نامه ها را در این راستا تنظیم کنیم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن