Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا رسانه‌ها رویداد همدان2018 را جدی بگیرند

رسانه‌ها رویداد همدان2018 را جدی بگیرند

شهردار همدان گفت: رسانه ها بازوی توانمند در برجسته سازی و معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری این شهر در رویداد 'همدان 2018' هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس صوفی شامگاه دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته خبرنگار افزود: شهر همدان امسال میزبان 2 رویداد مهم آسیایی و جهانی در حوزه گردشگری است و باید از توانایی رسانه ها در معرفی ظرفیت ها و مزیت های همدان به بهترین نحو استفاده کرد.

وی اضافه کرد: رسانه ها به عنوان رهبران فکری جامعه نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی مطلوب این 2 رویداد مهم دارند و پوشش مشخصه ها و مزیت های گردشگری و سایر عرصه های شهر همدان تنها با بهره مندی از توان رسانه ها تحقق می یابد.

صوفی بیان کرد: کارکرد رسانه ها در پوشش گسترده این 2 رویداد به ویژه در ابعاد بین المللی بسیار حایز اهمیت است و انتظار داریم خبرنگاران همدانی که جزو نمونه های جامعه رسانه ای کشور هستند، حضور پرشور در برنامه ها داشته باشند.

وی در ادامه گفت: همدان به لحاظ موقعیت تاریخی و فرهنگی در جهان کم نظیر است و وجود مشاهیر بزرگ، آثار تاریخی و آب و هوای مناسب برای گردشگران از ویژگی های این شهر است.

شهردار همدن با تاکید بر اینکه به دنبال تحقق شاخصه های لازم برای معرفی شهر نمونه گردشگری در عرصه بین المللی هستیم افزود: انتخاب همدان به عنوان پایتخت 'گردشگری آسیا' در سال 2018 شروع بسیار مناسبی برای شناساندن قابلیت های ویژه گردشگری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی استان در سطح بین المللی است و باید از این فرصت طلایی بیشترین بهره را برد.

وی یادآور شد: برای رشد و بالندگی همدان نیاز به توانمندی و ظرفیت خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی مناسب و معرفی ظرفیت های همدان داریم و از خبرنگاران می خواهم این 2 رویداد بزرگ را جدی بگیرند و ظرفیت همدان را با پوشش خبری هرچه بهتر به جهانیان معرفی کنند.

خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند گفت: رسانه ها معدود افرادی هستند که مطالبه مردم را پیگیری و خواسته مردم را به گوش مسوولان و پاسخ مسوولان را به مردم می رسانند.

رضوان سلماسی افزود: خبرنگاران رسالت مهمی بر دوش دارند و بخش اعظم فرهنگ سازی ها بر عهده رسانه ها است و با حضورشان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی می تواند دستاوردها را به اطلاع همگان برسانند.

رسانه ها نهاد فرهنگ ساز جامعه هستند

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان نیز گفت: رسانه ها نهاد فرهنگ ساز جامعه هستند و در مقوله مسئولیت های اجتماعی و ارتقای آن در سطح جامعه مطبوعات وظیفه گرانی دارند و به خوبی این وظیفه را انجام می دهند.

سعید خوشبخت یادآور شد: زمینه های بسیاری در حوزه مدیریت شهری برای تعامل با شهروندان وجود دارد که این مهم را مطبوعات و رسانه ها به خوبی می توانند ایجاد کنند.

واگذاری ساختمان رسانه مهمترین خواسته مطبوعات همدان

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان نیز در این آئین ابراز امیدواری کرد: مشکل واگذاری ساختمان رسانه از سوی شهرداری همدان حل شود و در آینده ای نزدیک بتوان از آن استفاده کرد.

مهرداد حمزه افزود: دغدغه دیگر رسانه ها بحث محل توزیع روزنامه است که قرار است این دغدغه ها ظرف یک ماه آینده توسط شهردار همدان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار است که صدا و سیما مراسم روز خبرنگار را همراهی می کنند که قابل تقدیر است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن