Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طلسم قرارداد پروژه میدان بار بزرگ همدان شکسته می شود؟

طلسم قرارداد پروژه میدان بار بزرگ همدان شکسته می شود؟

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه میدان بار جدید همدان گفت: شهرداری همدان هر چه سریعتر تکلیف قرارداد میدان بار را تعیین کند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمد تبریزی  در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که با حضور اعضای کمیسیون ، شهردار، معاونان شهردار و نمایندگان سرمایه‌گذاران پروژه بزرگ میدان بار جدید همدان پیرامون بررسی نهایی وضعیت طرح برگزار شد افزود: کنسرسیومی که در ابتدا برای سرمایه‌گذاری در پروژه میدان بار جدید شهر همدان اعلام آمادگی کرده بود که ایجاد تغییرات و خروج یکی از سرمایه‌گذاران از این کنسرسیوم سبب بروز مشکلاتی شد.

تبریزی با اشاره به اینکه شهردار همدان به همراه مدیران شهرداری با جلسه‌ای با بتاجا و سرمایه‌گذاران داشتند، گفت: همه تصمیمات بر این است که وضعیت موجود پروژه میدان بار جدید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه مدیران شهرداری پس از خروج یکی از شرکت‌ها از این کنسرسیوم نسبت به این سرمایه‌گذاران بدبین شده بودند، گفت: در حال حاضر پس از حمایت مالی بتاجا از این کنسرسیوم، نگرش در شهرداری همدان نسبت به پروژه میدان بار تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس عملیات اجرایی پروژه باید هر چه سریعتر آغاز شود و تعلل بیش از این دیگر جایز نیست .

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حل مشکل کنسرسیوم پروژه بزرگ میدان بار جدید، اظهار کرد: نگرانی که در این زمینه وجود دارد بروکراسی اداری برای اخذ پروانه است که برای جلوگیری از اتلاف وقت شهرداری باید این طرح را در قالب یک پروژه عمرانی لحاظ کند .

وی اضافه کرد: این کنسرسیوم پروژه را برای شهرداری احداث می‌کند و انتظار می‌رود معاونت‌های فنی، شهرسازی و درآمد شهرداری همدان این پروژه را در قالب صدور دفترچه و شناسنامه ساختمان پیگیری نکنند بلکه در قالب یک پروژه عمرانی دیده شود چون خارج از محدوده بوده و از نظر قانونی نیز مشکلی ندارد.

تبریزی با اشاره به اینکه طبق تاکید رییس شورای شهر همدان مقرر شد پروژه میدان بار جدید با حضور شرکای سرمایه گذار و شهردای مجددا بررسی شده و نتیجه نهایی اعلام شود افزود: طی فاصله زمانی بررسی مسایل پروژه پیمانکارنی از جمله سازمان همیاریها و شهرداریها جهت تحویل اجرای کارها اعلام آمادگی کرده اند و تمامی این موارد منتهی به تعیین تکلیف وضعیت موجود می شود.

وی ضمانت اجرای پروژه توسط سرمایه گذار را حائز اهمیت دانست و گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان سعی بر این دارند که اجرای پروژه با کنسرسیوم به پایان برسد تا علاوه بر شهر همدان، استان نیز از منفعت آن بهره مند شود.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر استفاده از تکنولوژی های نوین و سبز در اجرای پروه میدان بار جدید همدان تاکید کرد.

تبریزی با بیان اینکه در اجرای پروژه بزرگ میدان بار غرب کشور باید آینده نگر بوده و از تکنولوژی روز استفاده شود، اظهار کرد: استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر، رعایت اصول پسماند زباله از جمله تفکیک یا تبدیل زباله به کود یا انرژی و ... در این پروژه بسیار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه  گفت: برای اجرای پروژه  دست ما از لحاظ سرمایه گذار بسته نیست اما مشکا اصلی فرصت سوزی و اتلاف وقتی است که رخ داده است .

رضا میرزایی خطاب به شهرداری و سرمایه گذار پروژه میدان بار جدید همدان تاکید کرد: پروژه باید با جدیدت پیگیری شده و عملیات اجرایی آن نیز شروع شود.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری ،حمل و نقل و ترافیک شورای شهرهمدان هم اظهار کرد: شورا هیچ گونه مانع ای برای اجرای پروژه میدان بار جدید همدان ایجاد نکرده و حمایت خود را از ابتدای دور چهارم اعلام کرده است

.کامران گردان افزود: با توجه به اینکه کنسرسیوم پروژه نیمه دولتی بوده بر این اساس نگرانی در این زمینه وجود ندارد .

گردان اضافه کرد: با توجه به موافقت و همکاری غرفه داران میدان بار همدان لازم است عملیات اجرایی طرح هر چه سریعتر آغاز شود چرا که تاخیر در کار کاهش انگیزه در کسبه میدان بار را به دنبال دارد.

عضو شورای اسلامی شهرهمدان با یبان اینکه شرکت سرمایه گذار در این پروه از پشتیبانی قوی برخوردار است گفت: نزدیکی راه آهن همدان به میدان بار جدید امتیازی است که می تواند بسیار موثر باشد.

علی اکبر نظری با اشاره به اینکه طولانی شدن پروژه میدان بار جدید شهر همدان به صلاح مدیریت شهری نیست، گفت: این پروژه دچار مرور زمان شده ولی دیگر نباید فرصت را از دست داد که این امر می‌طلبد شهرداری همدان فعال‌تر از گذشته این پروژه را پیگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمن سید مجید موسوی دیگر عضو شورای شهرهمدان هم بر اجرای طرحی فاخر و ماندگار برای میدان با رجدید تاکید کرد.

شهردار همدان نیز از رفع شبهات پروژه خبر داد و گفت : طی جلساتی جهت شفاف سازی مسایل مورد بررسی قرار گرفت و مشکل کنسرسیوم حل شد.

مشاور سرمایه گذاران طرح میدان میوه ‌وتره ‌بار همدان نیز به تشریح موارد طراحی پروژه پرداخت و گفت: بخشی از این طرح بزرگ از کشورهایی نظیر ترکیه، فرانسه، اسپانیا وهند نمونه برداری شده و بخشی نیز از چند استان کشور الگو گرفته ایم.

محمدرضا شاه نظری افزود: این میدان بزرگ میوه و تره بار در زمینی به وسعت 50 هکتار و زیربنای 94 هزار متر مربع احداث می شود که از این مساحت 63 هزار متر به غرفه ها با تیپ ها و متراژهای مختلف بر اساس نیاز سنجی میدان بار اختصاص خواهد یافت و خدمات مختلفی در نظر گرفته شده است.

شاه نظری در ادامه یادآور شد: ایجاد فضای خرده فروشی به متراژ سه هزار متر مربع، سردخانه های هزارتنی در قسمت های مختلف شهرک برای انبار و نگهداری مازاد میوه و جلوگیری از ضایعات، ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه های مرتبط، آژانس های باربری و تعمیرگاه کامیون ها، بخش اداری و مدیریتی، شعب بانک ها ، فضاهای خدماتی، رستوران، تهیه غذا، سوپرمارکت و محل ضایعات میوه از امکانات طراحی شده در ساخت این میدان بار بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساخت پارکینگ های سرپوشیده وسرباز، ایجاد فضای سبز مناسب، نصب سطل های زباله بزرگ و همچنین جداسازی مسیر تردد کامیون ها، وانت بارها و سواری ها، باسکول، دفتر انتظامات، پاسگاه پلیس، نمازخانه و اقامتگاه برای رانندگان در احداث این میدان بزرگ میوه و تره بار طراحی شده است.

گفتنی است: قرارداد  پروژه میدان میوه و تره بار بزرگ غرب کشور در همدان با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش در 22 اردیبهشت ماه امسال امضا شد و پس از آن قرار بود عملیات اجرایی توسط کنسرسیوم سرمایه‌گذاری آغاز شود که به سبب بروز مشکلات حقوقی این پروژه تاکنون در بلاتکلیفی به سر برده بود که پس از بررسی ها و برگزاری جلسات متعدد، جلسه کمیسیون اقتصا، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان جهت تعیین تکلیف طرح برگزار شد که بر این اسوس باید دید آیا بالاخره طلسم چندین ساله این پروژه بزرگ شکسته خواهد شد و آیا شهرداری براین اساس به وعده خود عمل خواهد کرد؟

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن