Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی قیمت هویج نصف شد

قیمت هویج نصف شد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: نرخ هویج در بازار همدان نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، شیوع بیماری کرونا و افزایش آمار بیماران تنفسی سبب گرایش مردم به مصرف هویج در فصل تابستان شده است.

با توجه به اینکه اوج تولید هویج و واردات این کالا به استان مربوط به فصل پاییز است بنابراین افزایش تقاضا در تابستان کمبودهایی را ایجاد کرده که سبب گرانی شده است.
رضا البرزی با بیان اینکه نرخ هر کیلو هویج در هفته گذشته به 30 هزار تومان هم‌ رسید، اظهار داشت: اکنون روند کاهشی آغاز شده و به کیلویی 15 هزار تومان رسیده است.
 وی با تاکید بر اینکه در فصل تابستان محصول هویج کمتر کاشته می‌شود، تصریح کرد: فصل پاییز حجم وسیعی از این محصول وارد بازار خواهد شد.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه در روزهای آینده واردات هویج در استان بیشتر می‌شود عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده نرخ این محصول به کمتر از 15 هزار تومان برسد.
البرزی از ثبات در  قیمت میوه‌های تابستانی خبر داد و گفت: هرچه به شروع فصل پاییز نزدیکتر می‌شویم روند نرخ میوه‌های تابستانی نزولی تر می‌شود.
وی با بیان اینکه لیمو ترش به وفور در بازار موجود است، تصریح کرد: نرخ این محصول هم در نرخ کیلویی 10 تا 15 هزار تومان به ثبات رسیده و نسبت به سال گذشته هم تفاوت چندانی نداشته است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با اشاره به اینکه در نرخ کالاهایی مانند سیب زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی افزایشی نداشتیم اظهار داشت: اگر هم قیمت محصولی افزایش می‌یابد به صورت موقتی است.
البرزی از کاهش قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: موز زیادی وارد کشور شده و در سردخانه‌ها موجود است که در کاهش قیمت موثر بوده است.
وی با بیان اینکه قیمت انواع میوه به صورت روزانه در میدان بار تعیین می‌شود، تصریح کرد: هرچه تقاضای خرید میوه بیشتر باشد قیمت هم روند صعودی پیدا می‌کند.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان درباره نظارت بر بازار سرگذر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان، اظهار داشت: همه همکاران در این صنف موظف به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن