Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نانوایی‌های همدان مشکل کمبود آرد ندارند

نانوایی‌های همدان مشکل کمبود آرد ندارند

 فرماندار همدان با اشاره به واحدهای خدماتی موجود در سطح شهر گفت: کاربری‌های خدماتی مورد نیاز متناسب با سرانه جمعیتی در مناطق مختلف شهر همدان تأمین نشده است.

به‌گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان،محمدعلی محمدی در کارگروه آردو نان شهرستان همدان، خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات به شهروندان، شورای اسلامی شهر و شهرداری باید کاربری‌های مورد نیاز را در طرح تفصیلی و طرح جامع شهر همدان پیش‌بینی کنند.
وی در ادامه با اشاره به تغییر کاربری واحدهای نانوایی، تصریح کرد: تغییر کاربری واحدهای صنفی نانوایی و دیگر کاربری‌های خدماتی اشتباهی بزرگ است که باید جلوی آن گرفته شود.
محمدی از تأمین آرد مورد نیاز شهرستان خبر داد و گفت: در مرداد ماه حدود ۱۳۵هزار کیسه آرد در نانوایی‌های همدان توزیع شده و هیچ مشکلی از نظر کمبود آرد وجود ندارد.
این مقام مسئول با اشاره به تعداد نانوایی‌های فعال درسطح شهرستان، اظهار کرد: ۵۸۵ نانوایی در سطح شهرستان وجود داشته که به‌طور میانگین روزانه ۷ تا ۸ کیسه سهمیه آرد دارند اما توزیع جغرافیایی نانوایی‌ها مناسب نیست.
وی با تأکید بر نامتعارف‌بودن قیمت نان، تصریح کرد: قیمت نامتعارف نان از جمله عوامل مرتبط با خروج آرد از شبکه توزیع و فروش غیرمجاز آن به سایر بخش‌هاست که امیدواریم اصلاح قیمت نان در استان هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
محمدی با تأکید بر حل مشکل صنف نانوایان، افزود: اتحادیه نانوایان باید جدی‌تر پای کار باشد و علاوه بر پیگیری و رفع مشکلات صنفی نانوایان نظارت بیشتری بر واحدهای نانوایی داشته باشد.
وی در پایان از برخورد با واحدهای نانوایی متخلف خبر داد و گفت: هرگونه تعطیلی غیر مجاز نانوایی‌ها قابل قبول نبوده و متخلفان در صورت تکرار تخلف اعمال قانون شده و سهمیه آنها قطع و مجوز آنها باطل خواهدشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن