Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی احتمال قطعی آب در همدان

احتمال قطعی آب در همدان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف احتمال قطعی آب آشامیدنی اواخر شهریور و اوایل مهرماه سالجاری به صورت زمانبندی در همدان وجود دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیمردان طالبی بیان کرد: ۷۰ درصد آب آشامیدنی شهر همدان از منابع آب سطحی سد اکباتان و آبشینه تامین می شود این در حالیست که به علت نبود بارش ورودی آب به این سدها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: میزان روان آب ورودی به سد اکباتان در سال جاری به شدت کاهش داشته است و از ۶۵ میلیون متر مکعب در زمان مشابه سال گذشته به حدود یک سوم یعنی ۲۵ میلیون متر مکعب در سالجاری رسیده بنابراین حجم ذخیره آب سد نیز تقلیل داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: شرکت آب به منظور مدیریت وضع موجود در حوزه مصرف، کاهش فشار آب را در دستور کار قرار داده است چرا که در صورت تداوم وضعیت موجود احتمال قطعی آب از اواخر شهریور امسال زیاد است.
طالبی اظهار داشت: چنانچه شهروندان الگوی مصرف را رعایت و نسبت به صرفه جویی مصرف آب اقدام کنند می توان از وضعیت کم آبی تا رسیدن فصل پاییز و باران های پاییزه عبور کرد.
وی گفت: یکی از برنامه ها برای مدیریت کمبود آب، هدایت منابع آب موجود در نقاط مختلف به سمت سد اکباتان است در این راستا طرح انتقال آب از چاه های روستای «خالق وردی» بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ به سد اکباتان به پایان رسیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه خط انتقال آب از تالوار به همدان به علت نبود آب در تالوار معطل مانده است ، آب موجود در چاه های حفر شده در مجاور این طرح از طریق خط لوله های موجود در این خط به همدان منتقل می شود.
طالبی اجاره چاه های کشاورزی، وارد مدار کردن چاه ادارات و نهادهای اداری و دریافت مجوز از سوی شرکت آب برای حفر چاه دهانه گشاد در نزدیکی خط انتقال و با کیفیت مطلوب را از دیگر اقدام های در دست اجرا برای آبرسانی به همدان دانست.
وی تاکید کرد: با وجود برنامه های در دست اجرا به علت مصرف یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی، باز هم آب موجود کفاف مصرف مشترکان را نمی دهد بنابراین باید با صرفه جویی سرانه مصرف را به نرم استاندارد نزدیک کرد تا بتوان از بحران کم آبی عبور کرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن