Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۶ ماه دیگر

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۶ ماه دیگر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان گفت: قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مهدی غلامی اظهارکرد: از سال ۸۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا تصویب و این مالیات به اصل قیمت طلا اضافه شد و مقدار آن از سه درصد شروع و تا ۹ درصد افزایش یافت.
وی در ادامه با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده به ضرر خریدار است، افزود: با توجه به اینکه خریدار در هنگام فروش طلای خود به دلیل کسر مالیات پرداختی متضرر می‌شد، اتاق اصناف طرح اصلاح این قانون را به کمسیون اقتصادی مجلس ارائه کرد.
این مقام مسئول به مفاد قانون حذف مالیات ارزش افزوده از اصل طلا اشاره کرد و گفت: طبق این قانون، ۹ درصد مالیات ارزش افزوده فقط به اجرت و سود طلا تعلق می‌گیرد و اصل طلا از این مالیات معاف است.
غلامی با بیان اینکه سرانجام پس از بررسی‌های مکرر مجلس شورای اسلامی این قانون در ۱۲ تیرماه سال‌جاری ابلاغ شد و مهلت اجرای آن شش ماه پس از تاریخ ابلاغ است، درباره تأثیر این قانون بر بازار، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مردم، طلا را به‌دلیل سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند به‌طور قطع با اعمال این قانون شاهد روند خوبی در بازار خواهیم بود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان در پایان با اشاره به مکانیزه شدن صندوق فروش، اظهار کرد:  برای جلوگیری از تخلفات، صندوق فروش مکانیزه در طلافروشی‌ها تعبیه می‌شود که فروشنده اطلاعات مربوط به قیمت طلا، اجرت و سود را وارد سیستم می‌کند و قیمت نهایی توسط سیستم محاسبه می‌شود و این اطلاعات به سیستم مرکزی به عنوان ناظر ارسال می‌شود./ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن