Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بارورد کردن ابرها ۲۰ درصد به بارندگی کمک می‌کند

بارورد کردن ابرها ۲۰ درصد به بارندگی کمک می‌کند

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان همدان بارور کردن ابرها را هزینه‌بر اعلام کرد و گفت: در کنار هزینه‌بر بودن بارور سازی ابرها، فراهم بودن شرایط آب و هوایی خاص برای انجام این کار ضروری است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، روح الله زاهدی با بیان اینکه بارورسازی ابرها، کاری مطالعاتی بوده و باید شرایط جوی برای انجام این کار وجود داشته باشد، تصریح کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت بارورسازی ابرها تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد برای به بارندگی کمک می‌کند.
زاهدی به تغییر اقلیم در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس شواهد موجود و افزایش گازهای گلخانه‌ای و در نهایت گرم شدن زمین شاهد تغییر اقلیم در کشور هستیم که با ادامه این روند چالش آب قوت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تیرماه که گرم‌ترین ماه سال محسوب می‌شود، به‌سر می‌بریم بنابراین کرمای فعلی طبیعی بوده و دور از انتظار نیست، تصریح کرد: در حال حاضر طی روزهای گذشته دمای هوای همدان تا ۴۱ درجه  ثبت شده و این میزان دما گرم‌ترین درجه بوده است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود گرمای فعلی تداوم داشته باشد، اظهار کرد: در همدان شاهد تعداد روزهای گرم و تعداد ساعت‌های گرم هستیم اما میزان دمای هوا در حد حالت فعلی پیش‌بینی می‌شود.
زاهدی به گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: کمینه دمای هوای همدان با ۱۴ درجه مربوط به بهار و گل‌تپه و بیشینه دمای هوا با ۳۹ درجه به اسدآباد اختصاص دارد.
وی گفت: وضعیت فعلی هوا تا پایان هفته تداوم دارد و در بعد از ظهرها افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن