Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی جزئیات افزایش قیمت مواد شوینده اعلام شد

جزئیات افزایش قیمت مواد شوینده اعلام شد

رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران جزییات افزایش قیمت مواد شوینده را اعلام کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، بختیار علم‌بیگی با بیان اینکه افزایش قیمت در خردادماه صورت نگرفت، گفت: در آن زمان شایع بود که افزایش قیمت از ۲۵ تا ۶۵ درصد اعلام شده بود که با آن موافقت نکردیم. اخیرا ۵ قلم کالا به میزان ۲۵ درصد و مابقی شوینده‌های آرایشی و بهداشتی ۲۰ درصد افزایش قیمت در سال جاری را تجربه می‌کنند.
وی اظهار داشت: پودر رختشویی، مایع ظرف‌شویی، خمیردندان و مایع لباسشویی اقلامی هستند که افزایش قیمت آنها ۲۵ درصدی خواهد بود و تغییرات قیمت مابقی ۲۰ درصدی خواهد بود. این افزایش قیمت اعمال شده و تا زمانی که قیمت مواد اولیه دوباره تفاوت فاحش پیدا نکند معتبر است.
علم‌بیگی در پاسخ به درصد اعلامی افزایش قیمت مواد شوینده در رسانه‌ها، یادآور شد: افزایش ۲۷ درصدی در مواد شوینده رخ نداده است. اگر بیش از میزان اعلامی گرانتر فروخته شود، به سازمان حمایت معرفی می‌کنیم.
وی افزود: طبیعتا تقاضا در این مدت کمتر شده و مردم سعی می‌کنند خرید خود را کمتر کنند اما میزان آن هنوز محاسبه نشده است. صادرات مواد شوینده هم به منوال قبلی به کشورهای حوزه خلیج فارس، ازبکستان، ارمنستان و غیره انجام می‌شود.
علم‌بیگی اظهار داشت: خمیردندان‌های میلیونی در بازار موجود نیستند، اگر هم باشند عجیب است که ارز به آنها تخصیص داده شود، بنابراین تقلبی یا قاچاق است. کسانی که تولید غیرحرفه‌ای دارند این موارد را شایعه می‌کنند تا اگر ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان هم خواستند بفروشند آن را توجیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: غیر ممکن است که یک خمیردندان قیمت‌های میلیونی را داشته باشند. خمیردندان‌های ایرانی در بازار ایران بعد از افزایش قیمت با حدود ۱۶۲۵۰ تومان و ۱۸۸۳۰ تومان و همچنین خمیردندان‌های خارجی که در ایران تولید می‌شوند با قیمت‌های ۲۴۴۰۰ تومان و ۲۵۹۰۰ تومان فروخته می‌شود یک مدل ذغالی نیز در بازار موجود بود که قیمت آن ۶۷۰۰۰ تومان بود و از آن استقبال نشد./ ایلنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن