Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کمبود روزانه ۱۲۰ مگاوات در همدان

کمبود روزانه ۱۲۰ مگاوات در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در حال حاضر مصرف برق مشترکان استان همدان ۷۶۰ مگاوات در شب و ۷۴۰ مگاوات در روز است این درحالی است که سهمیه استان همدان ۶۳۵ مگاوات است یعنی در بدترین حالت ما ۱۲۰ مگاوات کمبود برق داریم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، شیرزاد جمشیدی در بازدید از مرکز دیسپچینگ برق شهرستان ملایر از پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: از ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تکمیل این پروژه، تا کنون ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده و یک میلیارد تومان مابقی به زودی تأمین خواهد شد و تا  سهماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
جمشیدی باز مردم استان خواست با کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف برای جبران این ۱۲۰ مگاوات کمبود شرکت برق را یاری کنند، ادامه داد: هدف از اجرای پروژه دیسپچینگ برق شهرستان ملایر، مدیریت شبکه برق و کنترل خاموشی های جنوب استان از طریق این مرکز است.
وی با بیان اینکه ساختمان قدیمی این مرکز محدودتر، کوچک‌تر و دارای امکانات کمتری بود، تصریح کرد: امیدواریم با تأمین امکانات و تکمیل ساختمان، این مرکز به‌زودی توسط فرماندار ویژه شهرستان و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری برسد.
جمشیدی به تفاوت مقدار برق مصرفی استان با سهمیه در نظر گرفته شده از طریق دیسپچینگ ملی برای استان همدان اشاره و اظهار کرد: این تفاوت ناشی از بیشتر بودن برق مصرفی استان نسبت به سهمیه در نظر گرفته شده است.
وی کاهش میزان مصرف برق را دلیل اعمال این تغییرات دانست و گفت: در حال حاضر مصرف برق مشترکان استان همدان ۷۶۰ مگاوات در شب و ۷۴۰ مگاوات در روز است این درحالی است که سهمیه استان همدان ۶۳۵ مگاوات است یعنی در بدترین حالت ما ۱۲۰ مگاوات کمبود برق داریم پس خواهش ما از مردم کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف برای جبران این ۱۲۰ مگاوات کمبود است.
جمشیدی اضافه کرد: برای اینکه دچار خاموشی نشویم و بتوانیم خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده اعمال کنیم، باید مصرف برق را نسبت به قبل ۱۰ درصد کاهش دهیم که درصورت همکاری تمام مشترکان کشاورزی، صنعت، خانگی، تجاری و اداری، خاموشی‌ها به حداقل خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تزریق بخشی از انرژی برق صنایع به بخش خانگی را دلیل کاهش خاموشی‌ها دانست و افزود: طبق دستور استاندار و شورای تأمین استان، تصمیمات خوبی در خصوص تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی پنج شنبه‌ها گرفته شد.
وی با بیان اینکه کاهش روشنایی معابر و پارک‌ها به منظور کاهش مصرف برق استان در دستور کار گرفته است، مطرح کرد: با کمک مردم می‌توانیم تا پایان مرداد ماه از این بحران عبور کنیم و به شرایط عادی بازگردیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: امسال به‌دلیل کاهش ۴۴ درصدی بارندگی‌ها و افزایش سه درجه‌ای دمای هوا، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش میزان مصرف برق در تمامی تعرفه‌ها را داشتیم این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۹۸، به‌دلیل بارندگی‌ها و کاهش دما، دو درصد کاهش میزان مصرف را داشتیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن