Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 17 هزار همدانی در خانه فرش می‌بافند

17 هزار همدانی در خانه فرش می‌بافند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از فعالیت ۱۷ هزار بافنده خانگی فرش دستبافت در استان همدان خبر داد و گفت: این افراد تولیدات خود را به صورت فردی به بازار ارائه می دهند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا متین ‌از راه اندازی مرکز آموزش متوسطه فرش در استان همدان خبر داد و گفت: تعدادی از بافنده ها در استان همدان در سیستم سازمان ثبت نشده اند و از ما خدمات نمی گیرند که این تعداد به تعداد ۵۰ هزار بافنده در استان همدان اضافه می شود.
وی با اشاره به اینکه طی رصدی که در سنوات قبل همکاران ما در سازمان انجام داده اند، حدود ۱۷ هزار بافنده اصلاً به ما مراجعه نمی کنند، عنوان کرد: این تعداد خود به صورت خانگی در حال انجام کار هستند و کاری با بحث صدور مجوزها ندارند و تولیدات خود را در زمینه بافت فرش ابریشم به صورت فردی به بازار ارائه می دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در خصوص نحوه کارشناسی و بررسی مشکلات حوزه فرش نیز عنوان کرد: سالی دو بار نمایشگاه بین المللی فرش در استان همدان برگزار می شود که برخی از دوستان در اتحادیه فرش از این موضوع، خیلی راضی نیستند و معتقدند این موضوع روی قیمت فرش اثر می گذارد.
متین در ادامه با اشاره به اینکه در بحث فرش، کارشناسان ویژه ای در استان همدان داریم، عنوان کرد: کارشناسان فرشی که در استان داریم اگر نفر اول نباشند، حائز رتبه دوم در زمینه کارشناسی فرش هستند و از قدیم در صنعت فرش و کارشناسی این حوزه فعالیت چشمگیر و مستمری دارند ضمن اینکه کارهای آن ها در ایران تاثیرگذار و حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن