Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیش‌بینی آبرسانی سیار به ۱۶۱ روستای همدان

پیش‌بینی آبرسانی سیار به ۱۶۱ روستای همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آبرسانی سیار به ۳۶ روستای استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی و اُفت آب‌های زیرزمینی در روستاهای استان شاید به ۱۶۱ روستا هم برسد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیدهادی حسینی بیدار در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۷۸۰روستای استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، اظهار کرد: اگر مشترکین استان ۵۰ لیتر در شبانه روز مصارف خود را کاهش دهند، تابستان امسال را بدون قطعی سپری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند، تصریح کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که ۷۶ درصد از این جمعیت از خدمات فاضلاب برخوردارند.
حسینی بیدار با بیان اینکه میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است، افزود: متوسط بارندگی استان ۲۳۳ میلی متر بوده اما سال گذشته ۴۱۴ میلی متر بارش در استان داشتیم که کاهش ۴۴ درصدی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز سال ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۱۱۰ میلی متر بارندگی نسبت به سال گذشته کم داشتیم به طوریکه سال گذشته در این مدت سد اکباتان ۱۰۰ درصد پر بود یعنی ۳۵ میلیون مترمکعب آب داشت اما امسال ۱۹ میلیون مترمکعب معادل ۶۰ درصد آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در شهر همدان ۱۹۷ لیتر آب مصرف می شود که ۵۰ لیتر بیشتر از استاندارد است، گفت: در حال حاضر ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه آب در همدان تولید می شود.
حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۶۵۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب تصفیه و بازچرخانی می شود، افزود: این آمادگی وجود دارد هر صنعتی که در حاشیه جاده تهران وجود داشته باشد تأمین آب کنیم.
وی اظهار کرد: مطالبات شرکت آب و فاضلاب از مشترکین ۲۶ میلیارد تومان است که ۱۶.۶ میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی، ۲.۳ میلیارد تومان بخش تجاری، ۹۰۰ میلیون تومان در بخش اداری و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش آموزشی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان درباره هدررفت آب در همدان مطرح کرد: هدررفت واقعی آب در همدان ۱۳ درصد بوده که از هدررفت کشوری پایین تر است.
وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای استان مصوب شده است، یادآور شد: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش آب روستاها و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش فاضلاب سرمایه‌گذاری شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن